مراسم گرامیداشت شهدای مظلوم منا در دانشگاه کاشان برگزار شد

۲۱ مهر ۱۳۹۴ | ۱۴:۵۶ کد : ۱۶۰۰۹ دانشگاه
تعداد بازدید:۶۵۲
مراسم گرامیداشت شهدای مظلوم منا با حضور یکی از شاهدان عینی این فاجعه در مسجد دانشگاه کاشان برگزار شد.
مراسم گرامیداشت شهدای مظلوم منا در دانشگاه کاشان برگزار شد

این شاهد عینی که دانشجوی دکتری دانشگاه کاشان است دراین مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا، ازدحام جمعیت را مهمترین عامل این فاجعه دانست و گفت: بی تدبیری و عدم همکاری آل سعود بر عمق این فاجعه افزود.

 حاج محمد شیرین کاربا نادرست دانستن موضوع پخش گاز در جمعیت اظهار داشت: دلیل اصلی این اتفاق بسته شدن راه بود و اگر راهی برای رهایی ازدحام جمعیت حاجیان باز بود این فاجعه رخ نمی داد.

 

وی ، سلب مسئولیت، عدم همکاری و نبود کمک‌های اولیه را از مهمترین عوامل این فاجعه ذکر کرد و افزود: اگر این افراد آب در دسترس داشتند و کمک‌ها‌ی اولیه در آنجا بود تعداد بسیاری  از مرگ نجات می‌یافتند.

 این شاهد عینی پیام مقام معظم رهبری را بسیار اثرگذار برای همکاری آل سعود دانست و گفت: تا قبل از پیام رهبری هیچکس اجازه شناسایی جنازه‌ها را نداشت و لی پس از پیام مقام معظم رهبری، آل سعود همکاری خود را با ایران شروع و اجازه شناسایی جنازه ها را دادند.

 پس از برگزاری این مراسم نمازگزاران از مسجد تا مزار شهدای گمنام راهپیمایی و با سردادن شعاری های مرگ بر اسراییل، مرگ بر صهیونیست و مرگ بر آل سعود بی کفایتی های رژیم آل سعود در مدیریت مناسک حج را محکوم کردند.







 
 

نظر شما :