اردوی دانشجویان جدیدالورود در مشهد اردهال برگزار شد

۱۳ آبان ۱۳۹۴ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۶۰۱۷ نهاد
تعداد بازدید:۶۸۹
اردوی نودانشجویان دانشگاه کاشان، به منظور ایجاد تعامل و رابطه هر چه بهتر با دانشجویان جدیدالورود، با حضور در بارگاه مقدس امام زاده علی ابن محمد باقر(ع) و امام زاده ابوالقاسم (سید نورالهدی) سلام الله علیه برگزار شد. 
اردوی دانشجویان جدیدالورود در مشهد اردهال برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، اردوی دانشجویان جدیدالورود در بارگاه مقدس امامزاده علی ابن محمد باقر(ع) مشهد اردهال برگزار شد.

بعد از زیارت بارگاه مقدس امامزاده علی ابن محمد باقر(ع)، معاونت محترم نهاد رهبری دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین عمورمضان زاده در جمع دانشجویان در بارگاه امامزاده نورالهدی(سلام الله علیه) به معرفی نهاد رهبری دانشگاه پرداخت و ضمن دعوت به مطالعه و تقویت پیشنیه علمی خود در دوران دانشجویی، افزود: حضور در دانشگاه برای شما شروع فصل جدید و آغاز است و کسانی موفق و سربلند خواهند بود که برنامه ریزی کرده و نهایت استفاده را کرده باشند.
حجت الاسلام عمورمضان زاده  در ادامه گفت: امیرالمونین عليٌ (عليه‌السّلام) می فرماید: «الفُرصَه تمُّر مرِّ السَحاب (ابرهای بالا سر عبور می کنند) فرصت های زندگی ما بیشتر مواقع حتی سریع تر از این ابرها می گذرند، که اگر این فرصت ها را از دست بدهیم غصه خواهیم خورد؛ پس با برنامه ریزی، وقتی را برای مطالعه درسی و رشد و ارتقای معنوی داشته باشید تا بعد از فارغ التحصیلی دچار غصه و ناراحتی فرصت های از دست رفته نشوید.
در بخش دوم نشست این اردو، دانشجویان میهمان دکتر زجاجی بودند. استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به معرفی منطقه پرداخت و افزود: این منطقه 14 قرن قدمت دارد و اردهال گفته می شود که به معنای کوه مقدس است وما تقدسی برای آن نمی شناسیم مگر اینکه یکی از فرزندان امام (ع) در آن دفن است.
مولف کتاب هندسه همسایگان حضرت علی ابن محمدباقر(ع)در ادامه ویژگی های این تقدس را در چند مورد عنوان کرد که عبارتند از: 1- فرزند امام معصوم(ع) 2- برادر امام معصوم(ع)3- عموی امام(ع) 4- پدر زن امام (ع) 5- نائب خاص 2 امام(ع) 6- سفیر امام معصوم(ع) 7- روایت حدیث از ایشان 8- عالم 9- مجاهد 10- مهاجر فی سبیل الله 11-شهید معرکه و ایجاد انقلاب
محقق، نویسنده و خطیب توانای کاشان افزود: ایشان 3 روز در این منطقه جنگیدند، وقتی درگیر شدند نماینده ای فرستادند تا خبر به مردم کاشان برسد، نماینده حضرت، همین سید نورالهدی است که شما زیارت کردید.
دکتر مجید زجاجی در پایان، از راز سرداب زیرزمین بارگاه سلطان علی ابن محمد باقر(ع) گفت و یاداور شد: در سال 1341، حدودا 50 سال پیش، در این سرداب به دست مرحوم آیت الله مرعشی نجفی و 7 نفراز همراهانش باز شد و گزارش شد، 100 شهیدی که در رکاب حضرت بودند، در این منطقه آرمیده اند و کاملا سالم هستند.
لازم به ذکر است اردوی دانشجویان جدید الورود دانشگاه کاشان به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان و با حضور 50نفر از دانشجویان دانشگاه دوشنبه 20 مهرماه برگزارشد.

 


( ۱ )

نظر شما :