عبادت و توجه به دستورات خداوند عامل بازدارنده در مواجه با بن بست های دنیاست

۰۴ آذر ۱۳۹۴ | ۰۷:۴۲ کد : ۱۶۰۲۶ نهاد
تعداد بازدید:۴۵۷
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری در پردیس خواهران دانشگاه کاشان ، پاتوق سبک زندگی مجردی سالم وبانشاط در خوابگاه پرنیان پردیس خواهران باحضور سرکار خانم سرلک برگزار شد .
عبادت و توجه به دستورات خداوند عامل بازدارنده در مواجه با بن بست های دنیاست

مشاورمذهبی در خوابگاه های دانشجویی خواهران گفت :  سرنوشت انسان در گرو سه چیز است : 1.افکار انسان 2.گفتار انسان 3. انتخاب های انسان . هرچیزی که در زندگی برای انسان رقم می خورد در گرو این سه چیز است و خارج از آن نیست . خوشبخت شدن یا نشدن ،رسیدن یا نرسیدن به هرچیزی ، داشتن یا نداشتن دنیا و حتی آخرت به این سه مورد بستگی دارد. 
وی افزود : 1400 سال پیش امام سجاد (ع) فرموده اند : دعا آنچیزی نیست که به زبان می آورید بلکه چیزی است که در ذهن انسان پرورش پیدا می کند . اگر ما از خدا زندگی خوب و امکانات خوب می خواهیم اینها به منزله دعا نیستند بلکه حاجت به حساب می آیند . سرنوشت انسان در دست خود انسان و یا عوامل به جودآورنده توسط خود انسان است .دعای مستجاب یا همان دعای عملی چیزی است که در فکر انسان پرورش می یابد .
مبلغ امور دینی در ادامه بیان داشت : بعد از 1400 سال غربیها این گفته امام سجاد (ع) را تحت قانون جذب به ما تحویل دادند. غربی ها معتقدند که هرکسی در هر زمانی که فکری به ذهنش خطور میکند ،این فکر یک میدان مغناطیسی در اطراف فرد به وجود می آورد که چیزهای مشابه به خود را جذب می کند  ، چه مثبت وچه منفی . ولی همیشه  عوامل منفی نسبت به عوامل مثبت جذب بیشتری دارند مانند خشم ،نفرت ،حسد و ...
خانم سرلک همچنین خاطر نشان کرد : دررابطه با مبحث ازدواج وانتخاب همسروقتی افکار ما به سمت منفی اندیشی سوق پیدا کرد و دچار یک حس بی اعتمادی به جنس مخالف شدیم و آنها را افرادی دانستیم که قابل اعتماد نیستند و نمیتوانند شریک مناسبی برای زندگی باشند ،اینها همگی در انتخاب ما و حتی داشتن یا نداشتن خواستگار تاثیر دارد . این افکار وقتی وارد فضای اطراف شد تبدیل به سدی برای انتخاب می شود . 
وی یکی از دلایل دیگر در نداشتن انتخاب خوب در ازدواج را نرسیدن به باور قلبی و درونی دانست و گفت : ممکن است ضمیر ناخوداگاه ما به این باور رسیده باشد ولی به زبان همیشه می گوییم که من شانس ندارم وهمین باعث اشتباه در انتخاب میشود .و دلیل سوم دخیل در سرنوشت هر انسانی، انتخاب های اوست . انتخاب رشته تحصیلی ،شهر محل تحصیل همسر آینده، رنگ لباس ،انتخاب عکس روی صفحه گوشی ، امضا و انتخاب هایی که با دیدن آنها لذت می بریم . 
سرلک به عنوان نمونه در رابطه با این سه عنصر بیان داشت : مثلا کسی که نماز راسبک می شمارد و گرفتار دام های شیطانی میشود این تأثیر را خود در سرنوشتش گذاشته است و  نباید تصور کند که مورد ظلم وبی عدالتی از جانب خداوند واقع شده است .عبادت و توجه به دستورات خداوند ومباحث اعتقادی و لزوم بندگی یک عامل بازدارنده است در مواقعی که ممکن است انسان با بن بست روبرو شود . چون همانطور که میدانیم خداوند نیازی به عبادت بندگان خود ندارد. 
وی در ادامه به ذکر مصادیق وموارد مشابه در هریک از انتخاب های انسان  پرداخت . در پایان با ذکر سوالی در رابطه با موضوع، به دونفر از دانشجویانی که به  کامل ترین جواب اشاره کردند بسته نیمه دیگرم ، شامل چهار جلد از کتب حجت الاسلام والمسلمین  عباسی ولدی  در رابطه با معیارهای انتخاب همسر، اهدا کرد. 
لازم بذکر است پاتوق سبک زندگی مجردی سالم وبانشاط به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در خوابگاه پرنیان پردیس خواهران دانشگاه کاشان ، با حضور حدود 40 نفر از دانشجویان،  در اول آبان ماه سال جاری برگزار شد .


نظر شما :