نشست درسهایی از قرآن با حضور حجت الاسلام قرائتی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

۲۸ آذر ۱۳۹۴ | ۰۸:۴۵ کد : ۱۶۰۴۰ نهاد
تعداد بازدید:۴۶۱
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه کاشان، نشست درسهایی از قرآن با حضور حجت الاسلام قرائتی در دانشگاه کاشان  برگزار شد.
نشست درسهایی از قرآن با حضور حجت الاسلام قرائتی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی ابتدای جلسه درسهایی از قرآن در پاسخ به این سوال که  چرا برای زندگی به دین نیاز داریم؟ نیازهای انسان را در سه قسمت معرفی کرد: شخصی، اجتماعی، عالی. ایشان افزود: طبق این نیاز ما می خواهیم بدانیم سرچشمه هستی چیست؟ هدف هستی چیست؟ و حق چیست؟

وی ، راه خود و دیگران و خدا را چند مسیر برای انتخاب معرفی و یادآور شد: هر وسیله ای  یک دفترچه راهنما دارد، مانند یخچال و بخاری و کولر. تنها کسی می تواند این دفترچه را بنویسد که سازنده آن وسیله باشد چون بیشترین اطلاعات را نسبت به وسیله دارد. بنابر این خالق ما انسان ها، تنها می تواند راه را برای ما مشخص کند، پس راه خدا بهترین راه است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دانشجویان و مسئولان باید محفوظات ذهنی را به کارهای عملی سوق بدهند افزود: درسی که می خوانید باید 4 ویژگی داشته باشد: 1- مشکل فرد را حل کند2-  مشکل جامعه را حل کند3- واجب باشد4- مستحب باشد.

استاد حوزه و دانشگاه و معلم اخلاق در ادامه بیان داشت: کسب تحصیلات دانشگاهی و علمی خوب است؛ اما شرط لازم و کافی برای ازدواج و موفقیت در زندگی نیست.

وی در ادامه به ناکارآمدی نظام آموزشی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویان ما چهار سال دانشجو هستند؛ که چنانچه حساب کنیم تنها یکسال و نیم در طول این چهار سال را به دانشگاه می‌روند و در نهایت نیز مشاهده می‌کنید در طول این مدت هر چه خوانده‌اند کاربردی نبوده است.

حجت الاسلام قرائتی ضمن اشاره به این نکته که نظام آموزشی کشور باید در طول این چهار سال به دانشجویان مهارت بیاموزد، گفت: انسانی که هنر ندارد بیکار خواهد ماند و بیکاری یکی از عوامل سوق دادن انسان به گناه است.وی خطاب به جوانان تاکید کرد: منتظر نباشید دولت برای‌تان شغل ایجاد کند، خودتان به دنبال یافتن شغل باشید.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همین مسائل است که سن ازدواج را در جامعه ما افزایش داده و باعث شده نخ تبدیل به طناب شود، هنگامی که دو نخ را به یکدیگر گره می‌زنیم باز کردنش بسیار مشکل است؛ اما هنگامی که این نخ تبدیل به طناب شود هم گره زدنش مشکل می‌شود و هم باز کردنش آسان.

وی با بیان اینکه سیاست های نادرست به اجرا درآمده در حال حاضر موجب بیکاری میلیون ها جوان در جامعه شده است افزود: مشکل امروز جامعه ما این است که تحصیل کرده های بسیار زیادی وجود دارند اما به دلیل اینکه شجاعت کافی ندارند و تخصص لازم و عملی را فرا نگرفتند بر روی دست دولت مانده اند.

حجت الاسلام قرائتی درادامه خطاب به جوانان، دنیا را بازار دانست و خاطرنشان کرد: مراقب باشید عمرتان را در راهی هزینه کنید که در آینده حسرت گذشته‌ها را نخورید ایشان به دانشجویان پیشنهاد کرد: با توجه به اینکه هر سال 52 هفته است و کتاب های استاد مطهری 52 جلد، حتما برنامه ریزی کنید تا هفته ایی یک کتاب از کتاب های استاد مطالعه شود.

در پایان جلسه درسهای از قرآن، قرعه کشی مرحله آخر مسابقه کتاب گویا (با محوریت کتاب شهابی در شب) انجام شد و دانشجویان برگزیده جوایز خود را از دست حجت الاسلام قرائتی دریافت کردند.

لازم بذکر است جلسه درسهایی از قرآن به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان ، با حضور 700 نفر از دانشجویان، سه شنبه 24 آذر ماه  در تالار فیض دانشگاه کاشان برگزار شد.


نظر شما :