علوم ، منهای باور های اعتقادی ،شکست خورده و لائیک است.

۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۲ کد : ۱۶۰۸۴ نهاد
تعداد بازدید:۷۷۹
آیت الله احدی: علوم منهای باور های اعتقادی شکست خورده و لائیک است. به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهادرهبری، اولین روز اعتکاف مسجد دانشگاه کاشان با حضور آیت الله احدی برگزار گردید. در این مراسم آیت الله احدی اظهار داشت: 
علوم ، منهای باور های اعتقادی ،شکست خورده و لائیک است.

برای شناخت ایمان باید از دروازه اشراق وارد شد همچون درک فضای اعتکاف، درصف شهادت قرار گرفتن و ... . از دروازه مدرسه و تحصیل نمی توان به آن رسید!
ایشان همچنین افزودند: طبق روایت قرآن کریم گناهکار علف هرز است و علف هرز از بین رفتنی است.خداوند متعال در قرآن کریم می فرمایند: فرستادگان من پیروزند، چند روزی آن ها را در بوته ی آزمایش قرار می دهیم.
ایشان در ادامه فرمودند: ایمانی که بتواند حجاب عقل و نفس را از بین ببرد همان ایمان واقعی است که منافق از آن محروم است. منافق در حجاب است که اهل ایمان نمی شود.

 


این استاد اخلاق و حوزه بیان داشت: هدف دانشگاه این است که در متن علم اسیر حجاب های علمی وانفسی نشویم. باورهای علمی در کنار باورهای اعتقادی به ثمر می رسد، علوم منهای باورهای اعتقادی شکست خورده و لائیک می شود.


آیت الله احدی توحید را شجره ی طوبایی دانستند که شاخه هایش اخلاق، طاعات و عبادات است و افزودند: شرک شجره ی خبیثه ای است که ریشه در جهنم دارد، از معصیت ها تغذیه کرده و میوه اش آتش است. عارف کسی است که این دوشجره را می شناسد.
ایشان افزودند: انسان در حین ارتکاب معصیت مومن نیست و پرده ی هوس نمی گذارد که او جمال توحیدی را بنگرد.

 


وی در رابطه با تفسیر آیه "وجعلنا للمتقین اماما ... " اظهار داشتند: هدف این است که برای کسانی که می خواهند راه خدا را در پیش گیرند الگو شوید. در دانشگاه برای دوستان متوسط الحال خود امام شوید، روایت داریم که اگر کسی خلوت با خدا را به کسی آموزش دهد، خداوند دنیا و آخرت او را تضمین می کند. 


این استاد اخلاق در ادامه تصریح کردند: ایمان یعنی ماورائی شدن. بنا بر روایتی از امام صادق (ع) شیعه اگر اطاعت خدا و رسول را بکند و گناه نکند به مقام صدیقین و شهدا می رسد. شبهه است که چرا بیشتر شیعیان در بستر مرگ جان می دهند؟! پاسخ این است که شیعه اگر گناه نکند مقام شهید را پیدا می کند.

 

 


ایشان در پایان در توصیه هایی به جوانان معتکف دانشجو بیان کردند: قصد کنید که حالتان در این اعتکاف خوب بشود، تضرع کنید، گریه کنید. در دعای ندبه آمده است: " ولیصرخ الصارخون و یضج الضاجون و یعج العاجون ... "


لازم به ذکر است اعتکاف سال 95 مسجد دانشگاه کاشان با شرکت بیش از 300 دانشجو توسط دفتر نهاد رهبری در حال برگزاری است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :