یکی از دلایل این که دعایمان مستجاب نمی شود این است که ذخیره الهی برای زمان بعد می شود.

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۲۳:۰۳ کد : ۱۶۰۸۶ نهاد
تعداد بازدید:۶۲۵
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری، مسجد دانشگاه کاشان در دومین روز از اعتکاف دانشجویی میزبان حجت الاسلام والمسلمین فرجی بود.
یکی از دلایل این که دعایمان مستجاب نمی شود این است که ذخیره الهی برای زمان بعد می شود.

مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان در رابطه با استجابت دعا اظهار داشت : ما دعای غیر مستجاب نداریم . در دعای هر روز ماه رجب میخوانیم "یا من یعطی من لم یسئله و من لم یعرفه..."، یعنی کسی که به هرکه تو را نمی شناسد هم ، از سر لطف خود عطا می کنی .
وی افزود : اگر دعایمان بی نتیجه می ماند دلیل این است که 1- زمان استجابت آن نرسیده است. -2 دعای ما در غالب دیگری مستجاب می شود و 3 -ذخیره الهی می شود و بعد به کارمان می آید.
حجت الاسلام والمسلمین فرجی با اشاره به مراحل ایمان ، یاد آور شد : با علت ومعلول به خدا شناسی می رسیم .برهان نظم در مرحله اول به کار می آید .از دیدن دود به آتش پی میبریم . از نظم این هستی وجود خالق را می شناسیم و با آیات الهی به ایمانمان افزوده می شود.
ایشان با اشاره به اینکه در مرحله دوم ایمان ، همه عالم مشهود الهی می شود  افزود : در روایتی از امیر امومنین (ع)داریم که فرمودند: " مارایت شیئاً الا رایته الله قبله ،معه و بعده " چیزی راندیدم جز اینکه خدا را قبلش ، با او  و بعد او را دیدم.
وی همچنین در ادامه افزود : اینکه چرا سوره واقعه توصیه شده است که هر شب قبل از خواب خوانده شود ، بخاطر این است که در این سوره 4 مرتبه" افرایتم " آمده که انسان را به فکر فرو می برد برای شناخت خداوند.
حجت الاسلام فرجی تصریح کرد : داریم که اگر برای خدا باشی ، خدا برای تو کافی است . بخاطر این است که کسی که برای خدا باشد و همه عالم را جلوه پروردگارش ببیند،  به آرامش حقیقی می رسد، در هر نگاهش به هستی ، خدا را می بیند.
وی در پایان به معتکفین دانشجو توصیه کردند که جهانی بیندیشید و منطقه ای کار کنید و زحمت بکشید و خودتان را برای ظهور مهدی موعود آماده کنید.
لازم به ذکر است اعتکاف سال 95 مسجد دانشگاه کاشان با شرکت بیش از 300 دانشجو توسط دفتر نهاد رهبری در حال برگزاری است.
 


نظر شما :