در مرتبه عالی ایمان انسان به راحتی از مال و جان خود انفاق می کند.

۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۲ کد : ۱۶۰۸۷ نهاد
تعداد بازدید:۶۱۵
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری، مسجد دانشگاه کاشان در سومین روز از اعتکاف دانشجویی میزبان حجت الاسلام والمسلمین روحانی با موضوع ثمرات ایمان با نگاه به آیات قرآن  بود.
در مرتبه عالی ایمان انسان به راحتی از مال و جان خود انفاق می کند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  در رابطه با تفاوت آسایش و آرامش اظهار داشت:

 آسایش و آرامش متفاوتند.آرایش جسمانی و آرامش روحانی است.جامعه امروز از لحاظ امکانات آسایشی و رفاهی در اوج است ولی آرامش ندارد.چراکه ارتباطش با عالم معنا قطع شده است.

 

وی یادآور شد :"الا بذکر الله تطمئن القلوب" مصداق بارز آن نماز است .در قرآن آمده است:

1- "یا ایها الذین آمنو اذا نودی لصلواه  فسعو  الی ذکرالله" با جدیت به طرف ذکرخدا که نماز است حرکت کنید.

2- "ان الصلوه تنها عن الفحشاء و المنکر و لذکرالله اکبر":خاصیت نماز این است که انسان را از فساد دور می کند.

 

 

حجت الاسلام روحانی مراتب ایمان را  به تعداد انسانها متفاوت دانست و افزود: هیچ دو نفری نیست که از یک مرتبه برخوردار باشند ، حتی ابوذر و سلمان که از اهلبیت به شمار می آمدند مراتب ایمانی متفاوت داشتند.قرآن می فرماید "واتقو الله ماستطعتم ..." به قدر توانتان تقوا پیشه کنید.هرچه درجه ایمان بالاتر ، آرامش بیشتر است و در مقابل سختی ها انسان خم به ابرو نمی آورد.ایشان در ادامه بیان کرد:رفا ه طلبی ما را از خیر و مسیر آن دور میکند. به اندازه ای که برای روح خود وقت بگذاریم ایمان ما تقویت می شود.

آیت الله بهلول می گوید در تمام طول عمرم دروغ نگفتم و نماز شب را ترک نکردم.وی همچنین افزود:دروغ را زبانی و عملی ترک کنید.در عمل مثل این است که دانشجویی در درس خواندن کوتاهی کند، این می شود دروغ عملی.اعتقاد به وحی آرامش بخش است مثال آن مادر موسی است که فرزندش را به دریا سپرد منتظر بود ولی اضطراب و نگرانی نداشت.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به اینکه مومن خودش را به سختی می اندازد برای آسایش دیگران ، افزود:

حضرت علی علیه السلام می فرماید:این مرتبه عالی ایمان است که انسان انفاق کند از مالش  یا جانش برای راحتی دیگران و دست دوستی به وقت انفاق نلرزد ، پس اگر ایمان برای ما لذتبخش نیست یعنی دچار ضعفیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان  تصریح کرد:

 

 

ایاک نعبد و ایاک نستعین که توحید در عبادت و استعانت است را زیاد تکرار کنید.اگر ایمان ما قوی باشد در برابر تهدید ها و زور گویی های دشمن ذره ای نمی هراسیم.زندگیتان را مدیون دیگران ندانید که شرک است ، بگوئید خداوند شمارا سر راه ما قرار داد و این اتفاق افتاد...

لازم به ذکر است اعتکاف سال 95 مسجد دانشگاه کاشان با شرکت بیش از 300 دانشجو توسط دفتر نهاد رهبری در حال برگزاری است.

 


نظر شما :