شکل گیری طرح همسان‌گزینی ریشه قرآنی دارد.

۲۴ مرداد ۱۳۹۵ | ۰۸:۱۴ کد : ۱۶۱۳۱ نهاد
تعداد بازدید:۴۶۱
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری، گسترش طرح همسان‌گزینی موسسه تبیان با توافق مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان و مسئول طرح ملی همسان گزینی کلید خورد/حجت الاسلام والمسلمین روحانی : شکل گیری طرح همسان‌گزینی ریشه قرآنی دارد.
شکل گیری طرح همسان‌گزینی ریشه قرآنی دارد.

در این جلسه که به منظور تقویت همکاری دو سویه این موسسه فرهنگی با دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان تشکیل شد ،حجت الاسلام روحانی افزود : قرآن به صراحت در آیه 32 سوره نور (وَ اَنْکِحُوا آلْاَیامی مِنْکُمْ وَ الصّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ اِمائِکُمْ اِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ یُغْنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللهُ واسِعٌ عَلیمٌ (نور آیه 32) مردان و زنان مجرد را به ازدواج هم درآورید؛ اگر فقیر باشند خداوند آنها را از فضلش بی نیاز میگرداند که خداوند توسعه دهنده و داناست.) به امر واسطه گری در امر پربرکت ازدواج دستور داده است .

مسئول نهاد رهبری در ادامه گفت : در این آیه خداوند تضمین کرده است که اگرمشکلات اقتصادی وجود داشته باشد خداوند از فضل خود آنها را بی نیاز میکند.

حجت الاسلام روحانی  همچنین بیان کرد : مشکلاتی که هم اکنون وجود دارد در گذشته نبوده و مخصوص دنیای امروز است . در گذشته بلوغ اقتصادی و جنسی همزمان می رسید ولی امروزه بلوغ جنسی به وقت خود می رسد ولی بلوغ اقتصادی به دلایل مختلف اعم از تحصیل ، سربازی و شغل دیرتر اتفاق می افتد . و خلأ بین بلوغ جنسی و اقتصادی مشکلی که جامعه امروز را تهدید می کند .

ایشان ضمن اعلام آمادگی دفتر نهاد رهبری برای همکاری با این موسسه به منظور ایجاد و گسترش بسترهای مناسب این طرح گفت: شکل گیری چنین مجموعه ای یک امر مقدس است و این کار ریشه قرآنی ، منطقی ، عقلی و روانشناسی دارد و با ادامه این روند امید است بسیاری از آفت هایی که از ناحیه تجرد جوانان ایجاد می شود جلوگیری کرد .

لازم بذکر است این جلسه به همت دفتر نهاد رهبری در روز سه شنبه 19/5/95 با حضور مسئولین و کارشناسان فرهنگی دفتر نهاد رهبری و حوزه علوم اسلامی در سالن هیئت ممیزه دانشگاه کاشان برگزار شد .


نظر شما :