طرح ضیافت اندیشه فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگی و تقویت باورهای اخلاقی است

۱۵ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۹ کد : ۱۶۱۴۰ نهاد
تعداد بازدید:۳۲۱
دکتر عباس زراعت در مراسم افتتاحیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان در جمع استادان ضیافت اندیشه را طرحی ارزشمند دانست و اظهار کرد: این طرح زمینه ای بسیار مناسب برای  دانش افزایی و معرفت افزایی استادان است.
طرح ضیافت اندیشه فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگی و تقویت باورهای اخلاقی است

رییس دانشگاه کاشان گفت: طرح ضیافت اندیشه فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگی و تقویت باورهای دینی و مذهبی و اخلاقی است.

وی به کسب  رتبه نخست طرح ضیافت اندیشه اساتید این دانشگاه در دو سال پیاپی در سطح استان اصفهان  اشاره نمود و اظهار امیدواری کرد: این طرح با برگزاری کارگاه های آموزشی و تبادل نظر استادان، زمینه ارتقاء اخلاق حرفه ای استادان را فراهم آورد.

رییس دانشگاه کاشان نقش و رسالت استادان در محیط علمی دانشگاه را بسیار سنگین و بی بدیل و ارزشمند دانست و خاطر نشان کرد: استاد الگوی  دانشجو است و استادان باید در این محیط علمی در اعمال و رفتار خود دقت مناسبی داشته باشند.

وی نظم و انضباط کاری ورعایت حقوق دانشجویان را به استادان تاکید کرد و افزود: در هفته باید چند ساعت را به مشاوره دانشجویان اختصاص دهیم  و برای آنها وقت بگذاریم.

دکتر زراعت توجه به زندگی اجتماعی دانشجویان را از اساتیدخواستار شد و گفت: تک تک استادان در قبال زندگی اجتماعی، اخلاقی و فرهنگی دانشجویان مسئول هستند و باید دانشجویان را همچون فرزندان و خواهر و بردار خود بدانند و خواسته ها، نیازها و مشکلات دانشجویان را مورد توجه قرار دهند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این نشست گفت: طرح ضیافت اندیشه زمینه‌ای برای تقویت دینداری در بین دانشگاهیان است.

حجت الاسلام روحانی هدف از اجرای این طرح را شناختن جایگاه واقعی استادان دانست و اظهار کرد: استادان حاملان علم، انسان های فرهیخته و ذخایر ارزشمند علمی این کشور هستند که جوانان با الگو پذیری از این افراد شایسته مسیر زندگی خود را تعیین می کنند.

وی جایگاه علم را بسیار بارزش دانست و تصریح کرد: استادان باید این سرمایه ارزشمندی را که در اختیار دارند قدر بدانند و داشته های علمی خود را به دانشجویان منتقل نمایند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با بیان اینکه  در این طرح، اساتید دانشگاه در کنار یکدیگر درباره مباحث دینی و علمی به بحث و تبادل نظر می پردازند افزود:  با برگزاری کلاس ها، نشست ها و برنامه های مختلف می توان بسیاری از معضلات جامعه را شناسایی و در راه برطرف کردن آن ها تلاش کرد.

حجت الاسلام روحانی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح ضیافت اندیشه علاوه بر رشد فزاینده علمی شاهد معرفت‌افزایی در بین اساتید باشیم..

در این نشست مسئول فرهنگی و آموزشی طرح ضیافت اندیشه استادان نیز گزارشی از فعالیت های حوزه مربوطه را بیان کردند.

طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه کاشان تا روز پنج شنبه هیجدهم شهریور ماه جاری  ادامه دارد.


نظر شما :