هاشم زاده:محبت به پدر و مادر اثر وضعی الی الابد دارد.

۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۳:۵۱ کد : ۱۶۱۴۱ نهاد
تعداد بازدید:۴۶۳
به گزارش واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان، اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت میهمان محفل انس با قرآن شدند
هاشم زاده:محبت به پدر و مادر اثر وضعی الی الابد دارد.

هاشم زاده در این محفل به بررسی اعجاز قرآن پرداخت و با تلاوت آیات مربوط به آن به تحلیل آیات پرداخت.
قاری بین المللی قران کریم در محفل انس اساتید و کارمندان دانشگاه، با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در مورد عزت در دنیا و راههای رسیدن به آن گفت: 2 صفت اگر انسان داشته باشد در دنیا و آخرت به عزت میرسد؛ اول تبعیت محض از پدر و مادر و دوم انس با قرآن
وی در ادامه بیان کرد: در قران 2 نوع ثواب داریم، ثواب دفعتی و ثواب مادام العمر؛ احترام و محبت به پدر و مادر از نوع دوم است و اثر وضعی الی الابد دارد.
استاد قرائت قرآن با اشاره به مفهوم چند آیه در رابطه با تلاوت قرآن ابراز داشت:تکرار و مداومت فهم انسان از آیات را بالا می برد.
هاشم زاده در جواب کسانی که به عربی بودن قرآن ایراد دارند و معتقد به خواندن ترجمه آن هستند گفت: اگر قرار است دستورات قرآن به ترتیب انجام شود، ابتدا باید قرآن را با همان زبان عربی تلاوت کرد. اقرء در قرآن یعنی بخوان فقط بخوان.تکرار الفاظ فهم ایجاد میکند.
ایشان نمونه های متعددی از اعجاز قرآن در کشورهای مختلف را بیان کرد و ادامه داد قرائت و شنیدن آیات خود بزرگترین قدم برای رسیدن به فهم آن است.
وی در پایان گفت:قدم های بعد از قرائت به ترتیب تدبر،انس ،حمل قرآن است که همین اطلاعات قلبی است که سبک زندگی انسان می شود.
هاشم زاده با قرائت دسته جمعی چند آیه از قرآن به برنامه خود خاتمه داد.
لازم به ذکر است طرح ضیافت اساتید از شنبه 13 شهریور ماه آغاز و تا پنجشنبه 18 شهریور ادامه دارد.

 

 

 

 

 

 

 


نظر شما :