فضاهایی که فکر و متفکر می سازند فضاهای اصلی ایجاد فرهنگ در جامعه اند.

۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۶۱۴۳ نهاد
تعداد بازدید:۴۲۹
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان، حجت الاسلام غنوی در جمع استادان حاضر در طرح ضیافت اندیشه اساتید گفت : قبل از انقلاب مهترین جایی که تعلیم و تربیت را انجام می دادند نهادها نبودند بلکه خود مردم بودند، این همان نکته کلیدی است که فراموش شده است، برای تربیت صحیح ابتدا باید به این دغدغه بازگشت کنیم
فضاهایی که فکر و متفکر می سازند فضاهای اصلی ایجاد فرهنگ در جامعه اند.

ایشان افزود: چیزی که تخصصی کردیم اصلا تخصصی نبود، بخشی از شان معلم و استاد بود، برای همین است که معتقدم کار عاقلانه ای نیست کسی که فکر اقتصادی دارد معلم شود.

حجت الاسلام غنوی تصریح کرد: ما به عنوان یک تمدن، نقطه ضعف و قوت مان غالباً در فضای صنعت و سیاست نبوده است، بلکه در فرهنگ بوده است، و اگر زمین خورده ایم از همین فضا بوده است و فضاهایی که فکر و متفکر می سازند فضاهای اصلی ایجاد فرهنگ در جامعه اند.

کارشناس اخلاق و فقه اخلاقی با اشاره به فرمایش پیامبر(ص) خطاب به امیرالمومنین(ع) که ایمان و تغییر  یک نفر با ارزش تر است از هر آنچه که خورشید برآن می تابد، ادامه داد: شان کمک به نگاه دیگری به زندگی همان تربیت است، شان کمک به انتخاب بهتر دیگری همان تربیت است، شان کمک به رسیدن فرد به چهار راه انتخاب، خودِ تربیت است.

دکتر غنوی در ادمه مباحث خود بیان داشت: بحث تربیت و راه انداختن انسان ها نیازی به حرف زدن زیاد ندارد، تمرکز می خواهد. تاکید بر این نکته است که  تعلیم و تربیت شناختن رویه ها و برخوردهای دقیق است.

 ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان به همت دفتر نهادنمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان و با حضور بیش از 100نفر از اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه از 13 تا 18شهریور ماه در حال برگزاری است.

 

 

 


نظر شما :