کارگاه یکروزه توانمندسازی فعالین فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار شد.

۰۱ آبان ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۶۱۶۱ نهاد
تعداد بازدید:۷۵۵
به گزارش خبرنگار واحد اطلاع رسانی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، کارگاه یکروزه توانمندسازی فعالین فرهنگی دانشگاه با حضور ۷۰نفر از دانشجویان فعال کانون ها،تشکل ها و انجمن های علمی دانشگاه برگزار شد.
کارگاه یکروزه توانمندسازی فعالین فرهنگی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

دکتر حسین عرب اسدی در بخش اول این کارگاه بحث ضرورت کار تشکیلاتی را با طرح چند پرسش از فعالین آغاز کرد.1_شما چه کاره اید؟(فهم موقعیت)2_چرا باید کار تشکیلاتی کرد؟(فهم جایگاه)

عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه اظهار داشت: یکی از ضعف های کار تشکیلاتی این است که عَرصه را نمیشناسیم. بر این اساس سه واژه ایی که در تشکیلات نیاز داریم عَرصه عَرضه عُرضه است.عَرصه همان جایی است که در معرض دید قرار می‌گیرید.
عرب اسدی افزود:تشکیلات به ما یاد می دهد عُرضه داشته باشیم و استعفا در تشکیلات دانشجویی نشان بی عُرضگی ست.
مدیر کل اسبق اداره ارشاد استان تهران ضمن اشاره به مسئولیت دبیران حاضر در کارگاه گفت: مسولیت شما در تشکیلات عَرصه آفرینی ست و استعداد اعضا را وقتی میشناسی که در عَرصه قرار بگیری.
وی در ادامه افزود:مخ زنی واجب تشکیلاتی است و تشکیلات یک بازی کادر سازی است.
دکتر عرب اسدی در بخش دوم این کارگاه به آموزش روش شناسایی مخاطب پرداخت و گفت: در هر عملیات سخت باید اول شناسایی داشته باشیم و بعد به ترتیب نقشه کشی،قرارگاه هماهنگی،توجیه عملیاتی،سازماندهی و هدایت میدانی را در برنامه تشکیلات خواهیم داشت.

 

 

فعالین فرهنگی شرکت کننده در کارگاه، بعد از پایان بخش دوم کارگاه، در نماز جمعه شهر قمصر شرکت کردند و بعد از صرف ناهار ،در بخش سوم کارگاه با موضوع مهارت های تشکیلاتی حاضر شدند.
مدیر پایگاه مضمار ضمن اشاره به اینکه 50درصد از اختلافات تشکیلاتی در گوش ندادن است گفت: گوش دادن مانند تعویض روغن ماشین است ابتدا خوب اجازه بدهید مخاطب تخلیه شود بعد روغن تازه را جایگزین کنید.
وی ادامه داد: خوب گوش دادن گنجایش شما را بالا می برد و در نتیجه رشد خوبی خواهید داشت.
عضو هیئت علمی دانشگاه اظهار داشت:برای مخ زدن در تشکیلات ابتدا بایدبینش افراد را به چالش بکشید در مرحله دوم اشتراکات یکدیگر را پیدا کنید و بعد تشکل خود را ارائه دهید، جمع بندی کنید و در نهایت به مخاطب فرصت دهید.
دکتر عرب اسدی در پایان به بررسی چند مورد از مباحث اخلاق تشکیلاتی پرداخت و از فعالین خواست باتوجه به مراحل رشد درخت گردو به پرورش نیروهایی که هر چند دیر ولی سالهایی زیادی تداوم دارند بپردازند.
این کارگاه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به کار خود پایان داد.
به فعالین شرکت کننده در کارگاه بسته فرهنگی شامل کتاب صفر تا صد یک تشکل فرهنگی و سی دی پرسمان هدیه داده شد.
لازم به ذکر است کارگاه توانمند سازی فعالین فرهنگی و سیاسی دانشگاه کاشان به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه با حضور 70 نفر از دانشجویان فعال فرهنگی ، جمعه 30مهر ماه در پژوهشکده اسانس دانشگاه در قمصر برگزار شد.

جهت دانلود فایل صوتی کارگاه اینجا را کلیک کنید.

 لينك فايل صوتي مرتبط بافرمت mp3         لينك فايل صوتي مرتبط بصورت فشرده (rar)

 لينك فايل صوتي مرتبط بافرمت mp3         لينك فايل صوتي مرتبط بصورت فشرده (rar)

 لينك فايل صوتي مرتبط بافرمت mp3         لينك فايل صوتي مرتبط بصورت فشرده (rar)

 لينك فايل صوتي مرتبط بافرمت mp3         لينك فايل صوتي مرتبط بصورت فشرده (rar)

 

 

 

 

 


نظر شما :