اختتامیه کارگاه اموزشی مشاوره اسلامی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

۲۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۶ کد : ۱۶۲۰۳ بدون دسته‌بندی
تعداد بازدید:۴۳۷
به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه، آخرین جلسه کارگاه آموزشی مشاوره اسلامی با حضور مشاورین و مبلغین و جمعی از ائمه جماعات دانشگاه برگزار شد.
اختتامیه کارگاه اموزشی مشاوره اسلامی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

استاد میرزایی در آخرین جلسه کارگاه مشاوره به کمک یکی از مبلغین به طرح یک مورد مشاوره در موضوع روابط دختر و پسر پرداخت. در این جلسه یکی از مبلغین به عنوان مورد مشاوره به طرح مشکل خود در رابطه با قطع ارتباط بعد از چند سال توسط دختر و ناراحتی مستشیر از این اتفاق را بیان کرد.

حجت الاسلام میرزایی با اشاره به مشکلات بعد از برقراری ارتباط گفت: مورد مطرح شده دچار شکست عاطفی است اولین وظیفه مشاور به این شخص این است که احساس کند مشاور کاملا او را درک می کند.

در این مرحله هر یک از حاضرین با روش خود به بررسی مستشیر مورد نظر پرداختند. بعد از مرحله انتقال احساس درک مشاور توسط مراجع، خوب شنیدن مسئله مورد توجه قرار گرفت.

میرزایی در ادامه گفت: نباید نقشه ی خود را صریحا به مراجع بازگو کرد و اجازه داد مشاوره مرحله به مرحله پیش رود.

مدیر موسسه مشاوره انشاء اظهار داشت: استفاده از حرفهای امید بخش نسبت به همین مورد و استفاده از فطرت خدا خواهی از دیگر مباحث مورد تاکید می باشد.

حجت الاسلام میرزایی گفت: حواسمان کاملا به فردیکه مراجعه کرده است باشد، باید پله پله فرد را به عشق نزدیک کرد از شعراء- شهداء- نویسندگان غربی استفاده کنید.

میرزایی بیان داشت: در مرحله بعد باید بدانید شخصی که به بحران عشقی رسیده است مشکل خودش را بزرگتر از دیگران می داند به دلیل اینکه افراد حب ذات دارند خصوصا غلو و آب و تاب قضیه را زیاد می کنند تا شما او و مسئله اش را جدی بگیرید.
 

در ادامه میرزایی گفت: باید سعی کنید در فضای جوانان باشید، مثلا جوان عاشقِ رفتار دختر می شود نه عاشق خود دختر، برای همین خوب است از مستشیر سوال کنید شما عاشق چه چیز این دختر شده اید؟

استاد میرزایی اظهار داشت: در جلسات مشاوره نباید شما دنبال یک موشک باشید تا هدف را بزنید هر نظری می تواند یک داده محسوب شود.

میرزایی در مورد تغییر عشق زمینی به زمینی دیگر افزود: باید مصلحت عقلی و شرعی را رعایت فرمایید. مثلا در تغییر عشق زمینی به آسمانی نیازی به برشمردن عیوب نیست اما در عشق زمینی به زمینی باید معشوق را خراب کنید تا معشوق دیگری جایگزین کنید. ولی مراقب باشید عیبهای آشکار را بیان کنید و در صدد تخریب نباشید غیبت و تهمت در کار نباشد.

وی بیدار شدن در نیمه شب و گذاشتن صورت بر روی خاک و درخواست از خداوند برای عاشق شدن به درگاه حق تعالی را نمونه ای از دستور عملی در این مورد بیان کرد.

حجت الاسلام میرزایی در پایان ابراز داشت: مشاور یعنی عقل داشته باشد اینکه از هر راهی به هدف برسید جهل است. مراقب باشید با شخص در نیفتید با فکر و اخلاق او در افتید.

لازم به ذکر است، کارگاه مشاوره اسلامی به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان با حضور مشاورین دفتر مشاوره دانشگاه، مبلغین و ائمه جماعات دفتر نهاد رهبری از تاریخ 25 آذرماه تا 23 دی ماه برگزار شد.


نظر شما :