نشست هم اندیشی اساتید در حاشیه گردش یک روزه علمی فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

۰۶ بهمن ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۷ کد : ۱۶۲۰۸ نهاد
تعداد بازدید:۴۰۳
به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه در حاشیه گردش علمی و فرهنگی نشست هم اندیشی اساتید دانشگاه برگزار شد.
نشست هم اندیشی اساتید در حاشیه گردش یک روزه علمی فرهنگی دانشگاه برگزار شد.

جمعی از اساتید دانشگاه کاشان به همراه مسوول نهاد رهبری و معاونین دانشجویی و فرهنگی  در برنامه گردش علمی وفرهنگی و نشست هم اندیشی استادان این دانشگاه شرکت کردند.

در ابتدای این سفر کوتاه، اساتید نخست از محوطه باستانی تازه کشف شده در روستای استرک بازدید کردند. دکتر جاوری رییس اداره میراث فرهنگی و استاد دانشگاه کاشان با اشاره به اهمیت و قدمت این میراث باستانی و ارزشمند اظهار داشت: قدمت این گورستان مقارن با عصر آهن و ورود اقوام آریایی به ایران است.

وی بیان کرد: تلاش های زیادی برای ادامه این حفاری صورت گرفته که امیدواریم نتایج خوبی در بر داشته باشد.

اساتید بعد از بازدید از محوطه باستانی استرک مشرف به  زیارت حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال شدند و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر بر سر مزار سهراب سپهری شاعر نامدار معاصر به قرائت فاتحه پرداختند.

 جلسه هم اندیشی اساتید بعد از صرف نهار در سالن کنفرانس آن بارگاه نورانی برگزار شد. نخست دکتر رضا شجری دبیر هم اندیشی اساتید، از حضور اساتید در این برنامه تشکر و قدردانی کرد،

در ادامه حجه الاسلام روحانی مسوول نهاد رهبری دانشگاه ضمن بیان مقام و اهمیت این امام زاده واجب التعظیم با نقل خاطره ای که از زبان یکی از خادمان این بارگاه شنیده بود به سالم بودن پیکرهای مستقر در سرداب زیر ایوان اشاره کرد.

در پایان حجه الاسلام دکتر موحدی از استادان برجسته حوزه و دانشگاه با اشاره به احادیث، اساتید را توصیه به تلاش و کوشش عالمانه و خالصانه، فروتنی در برابر دانشجویان و متعلمبن و رعایت حلم و بردباری کرد.

حضور بر بام بارگاه سلطان علی ابن محمد باقر(ع) و بازدید از گنبد بازسازی شده و قسمت های توسعه یافته این حرم،  از برنامه های جانبی این گردش علمی فرهنگی و صمیمانه بود.

لازم به ذکر است این گردش یک روزه، سه شنبه 11/05/95  به همت دبیر خانه هم اندیشی و مدیریت ارتباطات فرهنگی دانشگاه و با حضور 20 نفر از اساتید دانشگاه برگزار شد.

 

 

 


نظر شما :