اولین جلسه کلاس آموزشی حفظ خطابه غدیر برگزار شد.

۳۰ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۸:۵۱ کد : ۱۶۲۱۹ نهاد
تعداد بازدید:۴۴۴
به گزارش خبرنگار واحد روابط عمومی دفتر نهاد رهبری، اولین جلسه کلاس آموزشی حفظ خطابه غدیر برگزار شد.
اولین جلسه کلاس آموزشی حفظ خطابه غدیر برگزار شد.

حجت الاسلام عبادی در ابتدای کلاس با طرح بحث مقدمات حفظ با عنایت به درس های ایت الله بهجت علت های حافظه قوی را عنوان کرد.

وی افزود: نیکی به پدر و مادر، نماز اول وقت، کنترل فکر از جمله علتهای حافظه قوی است.

ایشان کار نفس اماره را ایجاد میل و انگیزه بیان کرد و گفت: انسان در هر کاری نیاز به میل و انگیزه دارد. برای همین به آیه إن النفس لأمارة بالسوء زیاد تاکید شده است.

حجت الاسلام عبادی اظهار داشت میل و انگیزه باعث ایجاد کارهای متفاوت می شود.کارهای متفاوت انسان را از کارهای اصلی باز می دارد و او را به چاره اندیشی و چه کنم چه کنم وا می دارد و این باعث غفلت و سوء عاقبت می شود پس باید با ایجاد میل و انگیزه مقابله کنیم و فکر را کنترل کنیم.

حجت الاسلام عبادی در ادامه گفت: افکار به دو دسته اختیاری و غیر اختیاری تقسیم می شود که راه درمان افکار اختیاری این است که انسان اختیارا به چیزی نیندیشد. و در افکار غیر اختیاری قطع اتصال و عدم توجه به آن است.

وی برای آموزش روش حفظ، چند مرحله را معرفی کرد. مرحله اول: مرور است که بهتر است صدای خودمان را بشنویم. مرحله دوم: استفاده از حافظه تصویری است که چند مرتبه فقط متن را بخوانیم و سعی در حفظ آن داشته باشیم.مرحله سوم: دو خط و یک کلمه است یعنی یادداشت کنیم و چند ثانیه روی بخش هایی که فراموش کرده ایم فکر کنیم.

وی افزود: برای مرور باید صفحه به صفحه مرور کنیم. هر صفحه حدود 20 دقیقه طول می کشد. بعد از هر صفحه 2 کلمه از صفحه ی بعد را هم حفظ کنیم.

حافظ قرآن و نهج البلاغه بیان داشت:  بعد از آنکه یک صفحه مطلب را حفظ کردیم اولین مرحله ی فراموشی محفوظات  که، 48 ساعت بعد از حفظ است فرا می رسد در این مرحله حفظ کنیم و بعد ضبط کنیم و با متن اصلی مقایسه کنیم.

عبادی در باب حفظ خطابه پیشنهاد داد: متن خطابه را در صفحه  B5  پرینت کنید، 20 صفحه می شود اگر روزی 2 صفحه حفظ کنید مجموع 10 روز، کتاب را حفظ کرده اید. در مرحله بعد به مرور بپردازید.

حجت الاسلام عبادی در پایان جلسه اول گفت: روش مرور 10 درس یعنی شما 10 درس را مطالعه کنید بعد شروع کنید به نوشتن محفوظات خود و در مرحله بعد با متن کتاب مقایسه کنید و اشکالات را برطرف کنید.

لازم به ذکر است، کلاس آموزشی حفظ خطابه غدیر در 4 جلسه و برای آمادگی و کمک به حفظ بهتر دانشجویان شرکت کننده در مسابقه حفظ خطابه غدیر و به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار می شود.


نظر شما :