حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان :احمد الحسن می گویدتمام فقهای شیعه دجال هستند

۰۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۹ کد : ۱۶۲۷۲ نهاد
تعداد بازدید:۴۴۶
به گزارش خبرنگارواحد اطلاع رسانی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ،کارشناس مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم سه شنبه گذشته میهمان جلسه ای به عنوان "آنچه باید درباره سیداحمد الحسن یمانی بدانیم "  بود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد شهبازیان :احمد الحسن می گویدتمام فقهای شیعه دجال هستند

با توجه به جریانات اخیر یمن و فعالیت گسترده طرفداران احمد الحسن یمانی در جهت جذب جوانان و عموم مردم به مباحث مربوط به ظهور حضرت مهدی و اتفاقات و نشانه هایی که در رابطه با ظهور وجود دارد ومورد علاقه و پیگیری منتظران موعود است و با توجه به نیاز دانشجویان دانشگاه برای پاسخگویی به شبهاتی که در این زمینه وجود داشت ،برآن شدیم تا  از حجت الاسلام و المسلمین شهبازیان کارشناس مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قمدعوت کرده تا گامی باشد برای روشنگری درباره مسأله مهدویت در عصر هجوم غبارها و فتنه ها.

کارشناس مباحث مهدوی در جمع دانشجویان دانشگاه و معرفت جویان حوزه علوم اسلامی اظهار داشت : در مورد یمانی آخرالزمان، روایاتی در منابع شیعه و سنی وجود دارد. همه این روایت ضعف سند دارند؛ یعنی نمی توانیم واقعاً آنها را روایت معتبر بنامیم و بگوییم این روایت جزء روایت های معتبر ماست.

شهبازیان افزود : در مورد ویژگی های یمانی آنچه که از مجموع روایات به دست می آید این است که نهایتاً می توانیم بگوییم که اصل یمانی قابل اثبات است و لا غیر.اینکه مشخصه ای با عنوان اینکه اسم آن چیست و از کدام قبیله است؟ چیزی در روایات نداریم. اگر این اصل را بپذیریم که یمانی جزء نشانه های ظهور است می گوییم یمانی از یمن خواهد آمد و جزء لشگریان مهدی(عج) خواهد بود. اما اسم آن چیست؟ چه حرکتی قرار است انجام دهد؟ چه ویژگی و خصوصیاتی دارد؟ و یاران آن چه کسانی هستند؟ چیزی در فضای روایات نداریم.

وی در ادامه گفت : به علاوه اینکه در بحث یمانی روایات متعارضی داریم؛ در بعضی روایات آمده است که یمانی در دوره حضرت مهدی(عج) زنده است و فعالیت می کند. روایت دیگر می گوید یمانی نود سال قبل از مهدی(عج) کشته می شود، بعد فرزند او روی کار می آید و بعد از تولد امام زمان(عج) یمانی رجعت خواهد کرد. یعنی یمانی در حکومت مهدی(عج) رجعت می کند نه اینکه او به عنوان زمینه ساز حکومت مهدی(عج) است.

کارشناس مباحث مهدوی همچنین بیان کرد : در روایت بحثی به نام یمانی و قحطانی داریم؛ به همین خاطر افرادی برای اینکه بخواهند خودشان را موجه جلوه دهند از این عناوین استفاده می کردند.یا افراد مستقیماً خود را یمانی معرفی کرده اند و یا به وسیله یارانشان.به عنوان نمونه، افرادی «حوثی ها»ی یمن را به عنوان یمانی معرفی می کنند (که البته از سوی خودشان چنین ادعایی وجود ندارد) .

یا در عراق فردی با عنوان «ابی عبدالله الحسینی القحطانی» معروف به حیدر مشتت خود را به عنوان یمانی معرفی کرد. فرد دیگری مثل «احمد بن اسماعیل بصری» که بین یاران خود به نام احمد الحسن معروف است می گوید: من یمانی هستم. ما به فرض بپذیریم یمانی عادل است و پرچم حق به دست اوست اما چه کسی می تواند مصداق را اثبات کند؟

شهبازیان در رابطه با احمد الحسن بعنوان مدعی یمانی تصریح کرد : او فردی است که سواد حدیثی و حوزوی ندارد و لیسانس رشته مهندسی شهرسازی از دانشگاه عراق گرفته است. وی در بصره ادعا کرد که من با چهار واسطه از اولاد امام زمان(عج) و یمانی موعود هستم و قرار است حکومت عصر ظهور را زمینه سازی کنم. وقتی حضرت مهدی(عج) حکومت تشکیل داد و از دنیا رفت، من و یازده مهدی دیگر امامان بعد از امام مهدی(عج) خواهیم شد. وی قصه مهدیون را مطرح می کند و می گوید: بعد از امام مهدی(عج) که حکومت ائمه(ع) تمام شد 12 مهدی می آیند و من(احمد الحسن) مهدی اول هستم و پدرم (امام زمان) حکومت را به من خواهد داد. احمد الحسن و حیدر مشتت با هم هماهنگ شده بودند که من می گویم یمانی هستم و تو نائب من هستی. بعد با هم اختلاف پیدا کرده، یکدیگر را لعن و نفرین کردند. سپس هر دو مدعی شدند که من یمانی هستم.

وی با اشاره به اینکه اینها کمابیش در عراق و در ایران مخصوصا در خوزستان طرفدارانی دارند،شبکه ماهواره ای دارند و در فضای اینترنت فعال اند افزود : اینها صد کتاب بر مبنای روایات جعلی در اثبات جریان خود نوشته اند. اینها رؤیا و خواب و استخاره را حجت می دانند. وی اساساً سید نیست ولی ادعا می کند که جزء سادات هستم و شجره من به امام زمان(عج) می رسد. اینها از عدم سواد حدیثی مردم و شوق و اشتیاق آنها به امام زمان(عج) سوء استفاده می کند تا خود را به عنوان فردی مثبت و یمانی و فرزند امام زمان(عج) جا بزنند.

ایشان در رابطه با ارتباط احمد الحسن با مراجع شیعی گفت : هدف اصلی استعمار ضربه زدن به مرجعیت است. اینکه امام صادق(ع) به مردم مستضعف فکری ـ فرهنگی جهان می فرماید: «فعلیکم بقم» به قم مراجعه کنید؛ مراجعه به قم مراجعه به بقال و خیاط که نیست؛ طبیعتاً مراجعه به علمای آن شهر است. دقیقا ما می بینیم که جریان وهابیت و استعمار غرب مراجع را هدف قرار داده اند. هرچند غرب در مورد گسترش وهابیت در مناطق شیعه نشین موفق نشد ولی دست به کار دیگری زد و از خود جمعیت شیعه یارگیری کرد و افرادی مثل احمد الحسن را به اسم فرزند امام زمان(عج) و یمانی معرفی کرد.

احمد الحسن اولین کاری که کرد این بود که مراجع شیعه را هدف قرار داد. او می گوید: تمام فقهای شیعه دجال هستند و امروز یکی از مراجعی که بیشترین مقابله با استعمار، انگلیس و آمریکا را دارد آیت الله سیستانی است و احمد الحسن هم آیت الله سیستانی را خیلی مورد هجوم قرار می دهد و به دنبال شکستن هیبت ایشان در بین شیعیان است. احمد الحسن کتابی در مورد حرمت تقلید از مراجع نوشته، می گوید تقلید بدعت است و خمس دادن به مراجع حرام است. می گوییم پس خمس را به چه کسی بدهیم؟ می گوید به من احمد الحسن! یعنی برای خودش کیسه می دوزد و مراجع را هم در صف اول دشمنان خود معرفی می کند. تعبیر یاران احمد الحسن این است که فقها و مراجع همان کسانی هستند که روبروی مهدی(عج) می ایستند در حالی که در روایات آمده است که در آسیب ها و مشکلات آخر الزمان به قم، علما، مراجع و اهل حدیث مراجعه کنید.

جلسه با پرسش و پاسخ بین دانشجویان و کارشناس برنامه ادامه پیدا کرد.

لازم بذکر است این جلسه به همت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان سه شنبه 30 خردادماه در سالن اجتماعات دانشکده زبان وادبیات خارجه و با حضور حدود 50 نفر از دانشجویان و معرفت جویان حوزه برگزار شد .

 

 

 

 

 


نظر شما :