افتتاحییه هفتمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان برگزار شد.

۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۱۶ کد : ۱۶۲۸۰ نهاد
تعداد بازدید:۴۶۵
به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان با حضور یکصد نفر از استادان طی مراسمی در دانشگاه کاشان آغاز بکار کرد.
افتتاحییه هفتمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان برگزار شد.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان برگزاری کارگاه های معرفت شناسی و اخلاق علمی و حرفه ای را از سرفصل های این دوره ذکر کرد و افزود: همچنین برنامه های فرهنگی این دوره با موضوعات بررسی سند 2030، شاگرد پروری، حقوق خانواده، نقش اقتصاد دانش بنیان دراقتصاد مقاومتی برگزار می شود.


حجت الاسلام علی روحانی هدف اصلی این طرح را تبیین اندیشه های اسلامی، نهادینه کردن ارزشهای دینی و گسترش فضای اخلاقی بیان کرد و اظهار داشت: برگزاری اینچنین دوره هایی عاملی در جهت آشنایی هرچه بیشتر فکری و پیشرفت عقیدتی استادان و اعضای هیات علمی دانشگاه است.


وی با بیان اینکه سرافرازی کشور در اختیار دانشگاهیان و برجسته ترین قشر دانشگاهیان،استادان است به روایت امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: دانشمند واقعی دارای 4 ویژگی بارز است که مردم را از رحمت خود مایوس نمی کند، مردم را از عذاب الهی در مقابل خلافشان آگاه کند، اجازه معصیت به مردم ندهد، قرآن را به مردم واگذار نکند و به قران بی میلی نشان ندهد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به جایگاه رفیع و نقش محوری اعضاء هیأت علمی در توسعه جایگاه علمی کشور و تحقق دانشگاه تمدن‌ساز اسلامی و تقویت زمینه و ظرفیت‌های علمی و تربیتی استادان اظهار امیدواری کرد: برگزاری این دوره ثمرات خوبی را در ارتقای سطح علمی معرفتی اساتید دربر داشته باشد.

 


هفتمین دوره طرح ضیافت اندیشه دانشگاه کاشان  تا بیست و دوم  تیرماه ادامه دارد.


گفتنی است اجرای طرح ضیافت اندیشه استادان دانشگاه کاشان طی سه سال متوالی رتبه نخست را در سطح استان اصفهان کسب کرده است.


نظر شما :