دکتر الهی منش: هیچ موجودی ساکن نیست و ما حتی در خواب هم رشد و سلوک داریم.

۱۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۹ کد : ۱۶۲۸۱ نهاد
تعداد بازدید:۴۸۶
 به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان اساتید شرکت کننده در ضیافت اندیشه دانشگاه در اولین روز از برگزاری طرح، میزبان حجت الاسلام و المسلمین الهی منش مدرس درس معرفت شناسی بودند.  
دکتر الهی منش: هیچ موجودی ساکن نیست و ما حتی در خواب هم رشد و سلوک داریم.

استاد الهی منش در ابتدای بحث به بررسی معرفت های اساسی بشر پرداخت و افزود: سه ویژگی معرفت به خدا، معرفت به خود و معرفت به رابطه خدا و مخلوقات شامل انسان می شود.

دکتر الهی منش افزود: هیچ موجودی ساکن نیست و ما حتی در خواب هم رشد و سلوک داریم.

ایشان در باب تعریف انسان اینگونه بیان داشت: انسان موجود زنده ی خداگونه است و انسان به ه9مین دلیل دارای ویژگی عدل است. عدل بالاتر از جود است و باعث می شود که جود در جای درستش قرار گیرد.

دکترای کلام جدید ضمن بررسی نمودهای اخلاقی بودن یا نبودن یک جامعه تصریح کرد: رفتارهای ترافیکی، ،شلوغی دادگاهها و محاکم قضایی، بی توجهی به ارزش و احترام محیط زیست، اضطراب و نابسامانی روابط زن و مرد در جامعه، ضعف در اخلاق مددکاری اجتماعی و کاستی در اخلاق مراقبت، بی توجهی به مقوله حریم خصوصی، تلقی و رفتار ناصواب در تظاهرات مذهبی و دینی، ضعف در اخلاق روابط بین المللی و بین مذهبی، خشونت و عدم سهولت روابط اجنماعی در میان شهروندان، تحقیر ارباب رجوع در ادارات خود اخلاقی بودن یا نبودن یک جامعه را تشان می دهد.

وی افزود : نظریه تناسخ توسط بوداییان و هندیان مطرح می شود آنها معتقد به این نظریه باطل هستند که بعد از مرگ روح انسان به حسب اینکه چقدر کار انجام داده باشد در غالب نوزاد انسان با سایر حیوانات مجددا وارد حیات می شود.

لازم به ذکر است هفتمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان از 17 تیرماه اغاز و تا 22 تیرماه با حضور 100 نفر از اساتید و هئیت علمی دانشگاه ادامه دارد.

 

 


نظر شما :