آب و روغن موتور زندگی "مودت" و "رحمت" است.

۲۱ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۳ کد : ۱۶۲۸۴ نهاد
تعداد بازدید:۵۴۹
به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت در چهارمین روز از ضیافت اساتید، میزبان دکتر بانکی پور بودند.
آب و روغن موتور زندگی "مودت" و "رحمت" است.

دکتر بانکی پور با اشاره به آیه ذکر شده در قرآن در رابطه با زوجین اظهار داشت: آیه"وَمِنْ آَیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُمْ مَوَدَّةً وَرَحْمَةً نشان از این دارد که بعد از عقد در کنار همه ی هدایای که زوجین دریافت می کنند، خداوند بزرگ هم دو هدیه مودت و رحمت را که مهمترین نیاز زوجین است به آنها عطا می فرماید.

وی افزود: در مواجه با علاقه و مودت باید به این نکته دقت کنیم که علاقه از چند چیز نمایان می شود؛ 2 طرفه باشد/ابراز شده باشد/توام با مسئولیت باشد/توام با شناخت باشد/فرد را به خاطر خودش دوست داشته باشد.

مدرس دانشگاه در ادامه تصریح کرد: خداوند برای تکمیل هدیه مودت، "رحمت "را به شما عطا فرمود تا اگر جایی مودت کم شد با طناب رحمت یکدیگر را نجات دهید.

ایشان با اشاره به سوره تغابن افزود: جلوه های رحمت شامل : گذشت ، چشم پوشی و تغافل و جبران کردن کمبودها است. اگر آب و روغن ماشین زندگی کم شود اصطکاک و خوردگی و در نهایت موتور سوزاندن را به همراه خواهد داشت، موتور سوزاندن هم خرج دارد. آب و روغن موتور زندگی همین مودت و رحمت است.

دکتر بانکی پور در ادامه بیان داشت: باید در مسیر زندگی هر جا مودت کم شد یکی از زوجین با طناب رحمت دیگری را نجات دهد. برای همین است که با وجود اینکه ما در قرآن داریم که پیامبر(ص) توسط زنانش مورد اذیت قرار گرفته است ولی رحمت پیامبر(ص) مانع ذکر و بیان آن شده است.

دکتر بانکی پور در پایان به سئوالات تعدادی از اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه در رابطه با حضور اجتماعی زنان و شبهات مورد سئوال پاسخ دادند.

لازم به ذکر است ضیافت اساتید دانشگاه کاشان با حضور بیش از 100 نفر از اساتید و هیئت علمی از 17 تیرماه آغاز و تا 22 تیرماه ادامه دارد.


نظر شما :