آغاز نشست اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

۰۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۲۳ کد : ۱۶۲۸۶ نهاد
تعداد بازدید:۴۶۹
نشست شش‌روزه اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان باهدف تشریح نظام جدید آموزشی و تربیتی حوزه صبح شنبه با حضور اساتید درس رسالت الهی در ستاد مرکزی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان آغاز شد.
آغاز نشست اساتید حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

به گزارش خبرنگارواحد اطلاع رساني حوزه علوم اسلامي دانشگاهيان ، در روز اول این نشست که با حضور نزدیک به 60 نفر از مدیران و اساتید درس رسالت الهی برگزار شد، حجت‌الاسلام مهدی رضایی معاون تعلیم و تربیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به تشریح اهداف این نشست، همچنین بیان اهداف راهبردی و کاربردی درس رسالت الهی به‌عنوان یکی از دروس نظام جدید آموزشی پرداخت.

 

حجت‌الاسلام رضایی، درس رسالت الهی را به‌عنوان یکی از سه درس اصلی نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اعلام کرد و گفت: هدف نهایی این درس، تربیت و پرورش دانشجوی تراز انقلاب اسلامی که مقدمه این هدف، تعریف جایگاه دانشجو و دانشگاه همچنین تبیین رسالت دانشجوی مؤمن انقلابی برای رساندن دانشجویان به دانشجوی تراز است.

سخنران دیگر روز اول این نشست، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثقفی، مدیرعامل بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی بود که با موضوع انقلاب اسلامی و رسالت دانشجویی سخنران خود را آغاز کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تشریح ویژگی الهی تاریخ بشری و نسبت آن با تاریخ بشریت گفت: نمی‌توان از تاریخ انقلاب اسلامی سخن گفت بی‌آنکه انقلاب اسلامی و جایگاه آن در تمدن جهانی را موردبررسی قرارداد. در نگاه اسلامی، تمدن بر پایه قرآن و نهضت انتظار، تاریخچه‌ای به قدمت بشریت دارد و باید تاریخ تمدن به‌دوراز نگاه سکولار و با نگاهی دینی بررسی شود تا جایگاه هر شخص در این تمدن سازی مشخص شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ثقفی گفت: بر اساس دیدگاه تمدن ساز، فرآیند تحقق اهداف اسلامی از انقلاب اسلامی تا تمدن اسلامی، گام نهایی حرکت الهی و نهضت انتظار است که هر کس ازجمله دانشجویان و اساتید باید این نقش را در نظام تمدن ساز خود بیابند.

بهره مندی از حضور حجت الاسلام پناهیان با موضوع مبانیوآدابرسالتدانشجویی، حجت الاسلام خسرو پناه با موضوع نقش حوزه در تحقق دانشگاه اسلامی ،دکتر عبدالملکی با موضوع اقتصاد مقاومتی ، آیت الله عابدینی با موضوع جهاد اکبر، دکتر رحیم پوز ازغدی با موضوع نظام فرهنگی، برگزاری کارگاه‌های راهبری فکری ، کمیسیون ها و هم اندیشی از دیگر برنامه های این دوره آموزسی یک هفته است .

در نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، دوره یک‌ساله با موضوعاتی مانند ((نظام اندیشه اسلامی)) باهدف تشریح ابعاد اسلام ناب، ((رسالت الهی)) باهدف تبیین وظایف دانشجوی مؤمن انقلابی همچنین ((جهاد اکبر)) با محوریت اخلاق اسلامی متناسب با نیازهای دانشجویان و اساتید مراکز آموزش عالی، تدوین‌شده است.

نظام جدید آموزشی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان از مهرماه سال جاری در 46 مرکز در سراسر کشور اجرا خواهد شد.


نظر شما :