اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۶ کد : ۱۶۳۲۴ نهاد
تعداد بازدید:۳۳۹
اجلاس استانی نماز و فضای مجازی  با حضورطلاب و روحانیون، استادان دانشگاه، کارشناسان  و دانشجویان در دانشگاه کاشان برگزار شد.
اجلاس استانی نماز و فضای مجازی در دانشگاه کاشان برگزار شد.

رییس دانشگاه کاشان در این مراسم با تشکر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: نماز کلید  بهشت  وعبادتی بسیار پرمحتوا و مؤثر در دین است و در همه ادیان به این فریضه مهم توجه می شود.

دکتر عباس زراعت با بیان اینکه نماز دلیلی برای اثبات  نظام توحیدی در جهان است  ، افزود: نماز برکات زیادی دارد که آثار آن در جای ، جای زندگی  مشهود است.

وی به برپایی حدود 20 نماز جماعت در دانشگاه کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: قرار گرفتن این دانشگاه جزء 10 دانشگاه برتر کشور، قرار گرفتن در ردیف سطح دو دانشگاه ها، رتبه برتر آزمایشگاه مرکزی و دیگر افتخارات دانشگاه از ثمرات رو حیه معنوی و معتقدانه ای  است که از جمله در سایه توجه به نماز حاصل شده است .

دکتر زراعت افزایش حجم اطلاعات و تولید محتوا با موضوع نماز در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: با استفاده مناسب از فضای مجازی می توان در مقابل هجمه های دشمن مقابله کرد و جوانان را به راه درست هدایت نمود.

وی نماز را مانع  فحشاء و آسیب های اجتماعی در جامعه دانست و افزود: باید به جای بعد فیزیکی و جسمی ، بیشتر به ابعاد روحی و معنوی نماز توجه شود.

رییس دانشگاه کاشان توجه به علم اسلامی در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: علم اسلامی به معنی این است که از طریق علم فیزیک، شیمی ، ریاضی و سایرعلوم  بتوان به توحید رسید.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان نیز در این مراسم  با بیان اینکه نماز عبادتی است که در همه ادیان وجود دارد و سند آن در قرآن موجود است افزود: همه فضیلت ها در ذکر خداست و همه رذیلت ها در غفلت از یاد خداست.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که تصریح می دارند  اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب اسلامی است  ،اظهار داشت: اگر بتوانیم با تبلیغات درست در فضای مجازی برنامه ریزی داشته باشیم  تا حدودی هجمه های دشمن را علیه اسلام خنثی می کنیم.

مسئول ستاد اقامه نماز استان اصفهان نیز در این مراسم به برگزاری بیست و ششمین اجلاس  سراسری نماز اشاره کرد و افزود: اجلاس سراسری نماز در پایان آذرماه سال جاری در بندرعباس برگزار می شود.

حجت الاسلام رنجبر هدف از برگزاری این اجلاس را مواجهه فعال و مبتکرانه با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در سطح ملی و جهانی بیان کرد و گفت: فضای مجازی بستری مناسب برای ترویج نماز در جامعه و در بین جوانان است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در فعالیت های دینی در فضای مجازی اول است اظهار داشت: تولید محتوا متناسب با فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یکی از راههای ترویج نماز است.

وی با اشاره به اینکه حدود 45 میلیون نفر در کشورمان از شبکه تلگرام استفاده می کنند خاطر نشان کرد: فضای مجازی فرصتی مناسب برای ترویج نماز در بین جوانان است که باید با برنامه ریزی درست تولید محتوا را در فضای مجازی ارتقاء بخشیم.

رییس ستاد اقامه نماز استان اصفهان تنها راه رستگاری و اصلاح جامعه را نماز عنوان کرد و افزود: باید  سعی نماییم تا  انجام فریضه نماز در بین کودکان و نوجوانان لذت بخش شود

اجلاس استانی نماز با موضوع "نماز وفضای مجازی" با حضور حجت الاسلام قرائتی ریس ستاد اقامه نماز کشور و آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در سالن علامه ملامحسن فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد.

 


نظر شما :