نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: نماز کلید غلبه بر مشکلات و دشواری هاست.

۱۷ آبان ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۸ کد : ۱۶۳۲۶ نهاد
تعداد بازدید:۴۱۲
آیت الله عبدالنبی نمازی در اجلاس استانی نماز در دانشگاه کاشان استفاده از ابزار پیشرفته علمی را برای ترویج نماز و اهداف فرهنگ توحیدی لازم دانست و اظهار داشت: آحاد مردم باید به روش های مختلف در ترویج و توسعه فرهنگ نماز تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: نماز کلید غلبه بر مشکلات و دشواری هاست.

وی نماز افزود: نماز در حکومت، سیاست، اقتصاد، جهاد، بهداشت و درمان، دانشگاه ،آموزش و پرورش و حوزه های علمیه تاثیر دارد.

وی خاطر نشان کرد: باید از فضای مجازی در جهت تقویت فکر و اندیشه نسبت به ابعاد مختلف نمازو آثار و دستاوردها و برکات آن در عرصه های مختلف بهره جست.

آیت الله نمازی یکی از پیام های عاشورا و نهضت حسینی را نماز عنوان کرد و گفت: یکی از وقایعی که در روز عاشورا جلوه گری می‌کرد نماز اباعبدالله الحسین بود که حضرت نمازشان را در اول وقت   برگزار کردند ویارانشان هم‌پشت سر حضرت اقامه  جماعت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری  تحفظ و توجه به نماز را مورد تاکید قرار داد و گفت: حضور قلب در نماز بسیار مهم است .

آیت الله نمازی خاطر نشان کرد: در جامعه توحیدی کارهای متفرقه  سیاسی ، مدیریتی و اقتصادی نمی تواند عامل بازدارنده به اهتمام نماز باشد.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه آن چیزی که عامل بازدارنده از فحشا و منکرات است معرفت است اظهار داشت: در توسعه فرهنگ نماز باید سطح آگهی و معرفت جامعه  به خصوص نوجوانان و جوانان را به نماز ارتقاء بخشیم.

وی با بیان اینکه نماز صورت، سیرت و باطنی دارد که باید تعریف شود افزود: نماز در جامعه اسلامی اگر به درستی تعریف شود  مشکلات و  آسیب های اجتماعی و فحشا در جامعه بوجود نمی آید.

آیت الله نمازی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم جلو منکرات را بگیریم باید جوانها را با نماز آشناکنیم خاطر نشان کرد: ترویج نماز با زور ثمر بخش نیست.

آیت الله نمازی با بیان اینکه اگر به نماز اهتمام داده نشود شیطان بر انسان غلبه می کند تاکید کرد: جوانها را باید با معرفت تربیت کرد و  شناخت ایشان  به نماز ارتقاء بخشید.

دومین اجلاس استانی نماز با موضوع "نماز و فضای مجازی" با حضور ایت الله نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور و مسؤولان ستاد اقامه نماز استان و شهرستان کاشان و جمعی ازاساتید و دانشجویان در سالن علامه ملامحسن فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد.


نظر شما :