برگزاری کارگاه ازدواج با موضوع اهمیت تیپ های شخصیتی در شکل گیری ازدواج

۱۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۳ کد : ۱۶۳۴۸ نهاد
تعداد بازدید:۳۷۱
به گزارش خبرنگارواحد اطلاع رسانی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان،سلسله جلسات کارگاهی توانمندسازی قبل از ازدواج با موضوع اهمیت تیپ های شخصیتی در شکل گیری ازدواج برگزار شد.
برگزاری کارگاه ازدواج با موضوع اهمیت تیپ های شخصیتی در شکل گیری ازدواج

 

در این کارگاه که در سالن اجتماعات دانشکده ادبیات وزبان خارجه تشکیل شد دانشجویان از حضورحجت الاسلام ابن علی مدیر و مشاور حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان و آقای صادقی مشاور محترم دانشگاه کاشان بهره بردند.

جناب دکتر صادقی در ابتدا اظهار داشت: ویژگی ها وصفات پایدار افراد رو شخصیت افراد می گویند که این ناشی از درون ومحیط است. ویژگی های درونی همان ژنتیک است که از پدر ومادر وجد خود میگیریم وتاثیر دارد ومحیط هم می تواند در روی ژن ها تاثیر بگذارند و ژن غالب در فرزند بیماری را نشان می دهد.مثلا بی اعتمادی در کودکی باعث ایجاد اختلال در بزرگسالی می شود ولذا محیط خانواده که در آن رشد کرده بسیار مهم است ودر شش هفت سال اول بچگی شخصیت کودک تشکیل میشود این نظر اسلام است وروان شناسان همچون فروید نیز این نظر را دارند.

مشاور دانشگاه افزود : یکی از دیگر چیزهایی که روی شخصیت انسان تاثیر میگذارد معنویت است.در شخصیت شناسی مساله ی مهمی که مورد نظر است برون گرایی ودرون گرایی است واینکه سوال شده آیا یک شخصیت برون گرا با درون گرا میتواند زندگی کند؟برون گرایی ودرون گرایی چیست؟

وی همچنین در ادامه گفت : برون گراها افرادی هستند که اگر مغز بخواهد عادی کار کند باید به یک سطح از برانگیختگی برسد وقسمتی را توسط محیط بیرون تامین می کند ولی درون گراها شخصیت هایی هستند که ارتباطات را احتیاج ندارند وجایی که به دردشون بخورد شرکت می کنند.

حجه الاسلام والمسلمین ابن علی کارشناس این برنامه در رابطه با موضوع مورد بحث تصریح کرد :در بحث تیپ شناسی دورویکرد مهم هست یک نوع تیپ شناسی این است که میگوید شما اگرمیخواهی ازدواج کنی بگرددر خصوصیات فرد مقابل واگر اختلالی دارد پیداکن.این نوع به دنبال اختلال شناسی است واگر که اختلالی ندارد زیاد نگران نباش.اما در دیدگاه دوم گفته می شود که اختلال شناسی کافی نیست بلکه اگر دونفر اختلال نداشتند آیا لزوما هم تیپ هستند؟اون چیزی که در جامعه کنونی است بیشتر رویکرد اولی است وگفته می شود که پسر ودختر مشکل خاصی ندارند ومی توانند باهم زندگی کنند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان خاطرنشان کرد: منتها بعضی میگویند میخواهیم زندگی کنیم بعضی می گویند که میخواهیم بهتر زندگی کنیم وبعضی میگویند میخواهیم بهترین زندگی را داشته باشیم.حالت اول که زندگی کنیم را سازگاری می گویند وبه اصطلاح همین که دعوایمان نشودخوب است واین چیزی هست که از قبل به ما انتقال داده شده است حالا اگر یک مقدار به آنها تکنیک یاد بدهیم میشود خوب زندگی کردن ولی هنوز بهترین زندگی نشده واینکه ما نشست میذاریم ،میخواهیم بدونیم چگونه به بهترین زندگی ممکن برسیم.
چهارمین کارگاه ازدواج با موضوع همسان گزینی توسط واحد مشاوره و ازدواج حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان در روز چهارشنبه 8 آذر ماه با حضور 100 نفر از دانشجویان برگزار شد .


نظر شما :