تقویت و ترویج فرهنگ معنوی و اسلامی در دانشگاهها باید در اولویت باشد

۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۴:۲۰ کد : ۱۶۳۸۲ دانشگاه
تعداد بازدید:۴۷۶
نماینده ولی فقیه و امام جمعه محترم کاشان جهاد فرهنگی در دانشگاه ها را لازم دانست و فرمودند: برای ترویج فرهنگ معنوی و اسلامی در دانشگاه ها از هیچ کوششی نباید دریغ کرد .
تقویت و ترویج فرهنگ معنوی و اسلامی در دانشگاهها باید در اولویت باشد

آیت الله عبدالنبی نمازی در دیدار رئیس و معاون و مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه کاشان، با اشاره به جایگاه انقلاب اسلامی در اقصا نقاط دنیا افزود:  تربیت کردن جوانان  آنهم در مقیاس زیاد و با فرهنگ آداب و رسوم متفاوت یک نوع جهاد است.

وی جهاد فرهنگی را سخت تر از جهاد نظامی دانست و از متولیان فرهنگی خواست همانگونه که رزمندگان دوران دفاع مقدس برای دفاع از اسلام از جان ومال  خود گذشتند با توجه به شرایط حساس  بین المللی و جهانی که خطرات و آسیب ها لحظه به لحظه جوانان را تهدید می کند با تمام توان برای حفظ و تداوم فرهنگ اسلامی دربین جوانان تلاش نمایند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: شرایط جهانی به گونه ای است  که باید هوشیار باشیم و از حداقل امکانات،  حداکثر استفاده را در جهت پرورش جوانان انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه جوانان  نباید آلت دست گروه های سیاسی منحرف قراربگیرند، افزود: دانشگاه و دانشجو نباید سیاست زده باشد بلکه باید مسایل سیاسی را بدانند و حق و باطل را تشخیص بدهند تا از زمان و جهان عقب نیفتد.

آیت الله نمازی  رسالت دانشگاهها را بسیار سنگین دانست و افزود: باید سعی نمائید دانشجویانی تربیت کنید تا در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و معنوی  الگوی جوانان دیگر کشورها باشند.

وی آینده جهان را از آن اسلام دانست و افزود: کسانی که متولی تعلیم و تربیت جوانان  هستند سعی کنند با اجرای برنامه های مختلف افق و دید دانشجویان را بالا ببرند  تا جهانی فکر کنند.

 


نظر شما :