افتتاحیه نشست کشوری مدیران مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۳ کد : ۱۶۴۲۳ نهاد
تعداد بازدید:۳۴۱
به گزارش واحد روابط عمومی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه کاشان، افتتاحیه نشست کشوری مدیران مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان درپژوهشکده قمصر دانشگاه کاشان برگزار شد.
افتتاحیه نشست کشوری مدیران مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در دانشگاه کاشان برگزار شد.

 در ابتدای نشست حجت الاسلام روحانی مسٔول نهاد رهبری دانشگاه کاشان ضمن عرض خیر مقدم به مدیران حاضر در نشست بیان داشت: ما باید روح معنوی  خود را در ابعاد مختلف حفظ کنیم؛ معرفت جویانی که با حضور در تعطیلات خود در کلاسهای حوزه شرکت می کنند نیز جهاد می کنند.در این چند سال تجربه کرده ایم که بعضی از این معرفت جویان بعد ها وارد حوزه های علمیه می شوند.


 

حجت الاسلام روحانی گفت: برای کار خود ارزش قائل باشید و آنچه در توان دارید به کار ببندید و تردید به خود راه ندهید که ‍پشت شما را حضرت ولی عصر(ع) دارد.

در ادامه این نشست دکتر عباس زراعت؛ریاست دانشگاه کاشان به ایراد سخنرانی پرداخت .

وی بعد از ارائه گزارش عملکرد وپیشرفت های علمی فرهنگی دانشگاه ادامه داد: مهم ترین چشم انداز دانشگاه کاشان تبدیل انسان به یک انسان کامل است.

دکترزراعت ضمن ابراز خرسندی از همکاری و حضور نهاد رهبری دانشگاه در ابعاد مختلف فعالیتهای دانشگاه اظهار داشت: برای تحققق دانشگاه اسلامی نهاد رهبری و حوزه علوم اسلامی می تواند نقش تعیین کننده داشته باشد. برای این امر ابتدا باید دانشگاه اسلامی را تبیین کرد و در ادامه به سراغ تحققق آن رفت.

ریاست دانشگاه کاشان در ادامه گفت: ما با وجودواحدهایاخلاقومعارف-وحدت حوزه و دانشگاه -اخلاق حرفه ای؛ در ایجاد فضای معنوی در دانشگاه موفق نبوده ایم.
وی افزود: متاسفانه ما برای ادامه راه؛ برای اساتید و دانشجویان  نقشه راه نداریم..انتظار ما از حوزه تعریف نقشه راه برای استاد و دانشجو است.ما در صورت داشتن نقشه راه بهتر عمل خواهیم کرد.
دکتر زراعت در پایان انتظارات دانشگاه ازحوزهرا شامل۱- تعریف نقشه راه برای دانشگاه ۲- توجه به مسئله مربی گری و شاگرد پروری۳- استفاده از اساتید فرهیخته برای حوزه دانشجویی ۴-تهیه امکانات و هزینه کافی برای بهبود عملکرد و پشتیبانی حوزه۵-عدم حضور سیاست بازی و خط بازی در حوزه ۶- برنامه ریزی جهت فرصت مطالعاتی اساتید حوزه۷-استفاده از فرمول های عقلی  برای تربیت دانشجو دانست.

در ادامه این نشست؛دکترستارمعاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه با ارائه گزارش برنامه فرهنگی دانشگاهاظهار داشت:عمده ترین آفت ما در تبلیغ دین شعار زدگی است. وی ادامه داد:باید با توجه به فضای فکری دانشجویان برنامه ریزی کنیم و سعی کنیم مسئله اخلاق در دانشگاه اهمیت بیشتری پیدا کند. امروز همان طور که رهبر انقلاب فرمودند تهدید در حوزه ها احساس می شود باید طلبه های دغدغه مند را شناسایی و پشتیبانی کرد.


لازم به ذکر است نشست مدیران مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان به همت دفتر نهاد رهبری و حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان از روز چهارشنبه ۱۲ الی جمعه ۱۴ اردیبهشت ماه در پژوهشکده اسانس های طبیعی دانشگاه در قمصر کاشان در حال برگزاری است.


نظر شما :