هشتمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان با حضور ۱۰۰ نفر از استادان به کار خود پایان داد.

۳۱ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۵۷ کد : ۱۶۴۵۹ نهاد
تعداد بازدید:۵۶۱
به گزارش روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه، اختتامیه ضیافت اندیشه استادان با حضور ۱۰۰ نفر از اساتید به کار خود پایان داد.  
هشتمین دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه کاشان با حضور ۱۰۰ نفر از استادان به کار خود پایان داد.

در این مراسم که با حضور ریاست دانشگاه و مسسئول نهاد رهبری و جمعی از استادان شرکت کننده در طرح برگزار شد، میزبان حجت الاسلام و المسلمین قرائتی بودند.

حجت‌الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه آیات زیادی از قرآن هنوز ناشناخته است بیان کرد: اگر می‌توانيد يك حرف تازه بياوريد كه در قرآن مطرح نشده باشد. قرآن مطرح كرده است كه بهترين غذا شير مادر است و اكنون بعد از مدت‌ها استفاده از شير خشك، همايش‌های بين‌المللی شير مادر برگزار می‌كنند

ایشان در ادامه گفت: بارها پیش آمده که اساتید فکر کرده اند صحبت در رابطه با قرآن تکراری است در حالی که مباحث زیادی از قران هست که هنوز ناشناخته مانده است.

قرائتی به تشريح نقص‌های علوم جديد ادامه داد و گفت: هنوز هيچ كس نتوانسته است به اين سؤال من پاسخ دهد كه چرا در هر كشوری دانشگاه بيشتر است، آمار جنايت نيز در آن كشور بالاتر است. روانشناسان ما به پسرهای افسرده به عنوان درمان می‌گويند كه با يك دختر دوست شويد و به دخترهای تجويزهای بدتری ارائه می‌كنند؛ ما چون از اسلام دور شده‌ايم سيلی می‌خوريم و نمی‌دانيم از كجا سيلی خورده‌ايم

وی تصريح كرد: مهم‌ترين سرمايه ملی خودتان هستيد، خودتان را باور كنيد. اكنون سرطان اخلاقی در دانشگاه‌های ما رواج پيدا كرده است و از نظر اخلاقی در حال سقوط هستيم. پوك شده‌ايم و پوكمان كرده‌اند و حاضر نيستيم مستقل باشيم به نحوی كه فكر می‌كنيم چون چند كتاب خوانده‌ايم بايد كفش، لباس، رفتار، گفتار و ... متفاوت از سايرين باشد.

قرائتی در رابطه با تفسیر قرآن گفت: اگر تفسیر را با قدرت دنبال کنیم خوب است ولی اگر هفته ای یک ساعت می خواهیم سرگرم باشیم فایده ندارد.ما دستمان از اسلام خالی ست در حالی که کاشان شهر تفسیر است، جلسات تفسیر اساتید را گسترش دهید.
 

وي اظهار داشت: تعليم و تربيت بايد هدفمند باشد و اگر كسي تمام افراد بي‌سواد را بگيرد و ديپلمه تحويل بدهد اما آنان تارك الصلاه باشد، ذخيره‌اي براي آخرت خود ندارد.

رييس ستاد اقامه نماز كشور عنوان كرد: با سخنراني دسته‌جمعي و سر صف نمي‌شود كسي را تربيت كرد، چرا كه پرورش به حرف زدن نيست بلكه گفت‌وگوي تن به تن و خصوصي راه تربيت است، به اين خاطر است كه تعداد افرادي كه با برخورد مسلمان شده‌اند، از افرادي كه با سخنراني مسلمان شده‌اند، بيشتر است.

وی ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه های ما یک دانشجو برای دریافت مدرک کارشناسی، تنها یک سال و نیم درس می خواند و بیشتر وقت آنان در تعطیلات تابستانی، تعطیلات رسمی و یا جمعه ها سپری می شود.

لازم به ذکر است هشتمین دوره ضیافت اساتید دانشگاه کاشان با حضور 100 نفر از اساتید دانشگاه از 23 تیرماه آغاز و 28 تیرماه به کار خود پایان داد.


نظر شما :