مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)در خوابگاه مرکزی خواهران برگزار شد.

۱۶ مهر ۱۳۹۷ | ۱۱:۲۷ کد : ۱۶۴۸۲ نهاد
تعداد بازدید:۲۸۲
کوچک شمردن گناه یکی از عوامل، عدم عاقبت بخیری است.
مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین(ع)در خوابگاه مرکزی خواهران برگزار شد.

در این نشست معرفتی خانم سرلک با حضور در جمع دانشجویان خوابگاه به بررسی عوامل عاقبت بخیری انسان در دنیا و آخرت پرداخت.

وی بحث خود را با طرح یک سئوال آغاز کرد: نظر شما در مورد مردم کوفه چیست؟

گروهی مغلوب شدن نفس بر کوفیان، گروهی مادیگری و عده ای بی بصیرتی کوفیان را از دلایل  خالی کردن پشت امام زمان خود دانستند.
خانم سرلک سئوال دوم خود را اینگونه بیان کرد: چرا برای امام حسین(ع) 2 ماه عزاداری می کنیم؟
دانشجویان حاضر در جلسه نتوانستند پاسخ صحیح به این سئوال بدهند.

خانم سرلک پاسخ داد: درس گرفتن از مراسم و آمادگی و سربازی امام زمان دلیل 2 ماه عزاداری ست. بنا بر اشک و گریه نیست باید در مراسم درس بگیرید و بعد  با امروز خود تطبیق دهید.
وی افزود: باید ازحضور در مراسم درس بگیرید و از آن استفاده کنید برای زمینه سازی ظهور امام زمان خود آمادگی پیدا کرد

مشاور امور بانوان در ادامه بیان داشت: در واقعه کربلا گناه کسانی که برای مظلومیت حضرت اشک ریختند با کسانی که در شهادت امام نقش دارند یکسان است.

خانم سرلک با اشاره به حضور امر بن قیس در کربلا و جدا شدن در آخرین لحظات از امام زمان خود اظهار داشت: عاقبت بخیری در کربلا برای ما درس بزرگی ست، ممکن است در لحظات حساس راه را عوض کنیم و از مسیر اصلی جدا شویم.


خانم سرلک از جمع دانشجویان سئوال کرد؟ فضیلت امروز شما که باعث میشود با کوفیان متفاوت باشید و جلوی امام زمان خود نمی ایستید چیست؟ شما مطمئنید جلوی امام خود نمی ایستید؟
وی در ادامه گفت: مردم کوفه اصلا بد نبودند مردم کوفه بد کردند، اگر بد بودند پشیمان نمی شدند.

مشاور امور بانوان کاشان یکی از عوامل عاقبت بخیری  را کوچک شمردن گناه عنوان کرد  و بیان داشت: کسانی که گناه میکنند و گناه خود را کوچک می شمارند و و یا توجیه می کنند، از دسته کسانی هستند که عاقبت بخیر نمی شوند. مردم کوفه ۶ جا اشک امام زمان خود را درآوردند، حال آنکه شما  هفته ای دوبار اشک امام زمان خود را درمیآورد. دوشنبه و پنجشنبه هر هفته از پرونده های اعمال ما حضرت اشک می ریزند و ما درس نمی گیریم و دوباره تاریخ را تکرار می کنیم.

خانم سرلک در پایان جلسه اول از دانشجویان خواست در مراسم عزاداری با تفکر حاضر شوند و درس بگیرند و هر لحظه مراقب باشند اعمالشان در راستای رضایت امام زمان خود باشد.
 

لازم به ذکر است، این جلسه به همت واحد خواهران دفتر نهاد رهبری روزهای 14 الی 17 مهرماه- شنبه الی سه شنبه در خوابگاه مرکزی محوطه روبروی بلوک 7 برگزار می شود.


نظر شما :