نمازگزاران جماعت صبح خوابگاه خواهران در محل امامزاده ابراهیم دعای پر فیض ندبه را قرائت کردند.

۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۱:۱۹ کد : ۱۶۵۰۰ نهاد
تعداد بازدید:۳۲۷
دانشجویان نمازگزار خوابگاه خواهران در یک جمع صمیمی بعد از نماز صبح در محل امامزاده ابراهیم دعای ندبه را قرائت کردند.
نمازگزاران جماعت صبح خوابگاه خواهران در محل امامزاده ابراهیم دعای پر فیض ندبه را قرائت کردند.

با توجه به تصمیم مسئول ائمه جماعات دفتر نهاد رهبری حجت الاسلام و المسلمین ناصری، دانشجویان دختر نمازگزار خوابگاه، صبح جمعه بعد از اقامه نماز جماعت صبح، جهت برگزاری دعای ندبه به طرف امامزاده ابراهیم  حرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری هدف از برگزاری این برنامه را  ترویج و تقویت روحیه معنوی دانشجویان و ارتباط بیشتر نمازگزاران با هم، اعلام کرد.

خادم این امام زاده که نسل به نسل به خدمت در این آستان مشغول بوده است به معرفی این امامزاده پرداخت و گفت: امامزاده ابراهیم (علیه السلام) در خیابان امیرکبیر و در محله فین کوچک شهرکاشان واقع شده است. تاریخ ساخت بنا از سال 1285 هجری قمری آغاز و در سال 1351 هجری قمری، در دوران قاجار به پایان رسیده است. واقف و سازنده آن خانمی به نام توبابیگم  ملقب به خاله بیگم بوده است. سپس کسان ديگرى تزئينات آن را تکميل کرده‌‌اند. این امامزاده دارای دو گلدسته بوده که به مروز زمان تخریب و هم اکنون در محله بازسازی است.

ایشان بیان داشت: میران عرصه امامزاده 4000 متر مربع و اعیان آن 8000 متر مربع است. این امامزاده از معدود امامزادگانی است که دارای 2 صحن شمالی و جنوبی می باشد.وی از داستان خواب نما شدن بانی این بنا گفت و اظهار داشت: این داستان روی سنگ مزار آن مرحوم حکاکی شده و پس از آن تاکنون نسل به نسل که نسل پنجم آن مرحومه است به خدمتگزاری در این مکان مشغول می باشند و مردم و اهالی محله فین کوچک و بزرگ و شهر کاشان و اقصاء نقاط دور و نزدیک استان نسبت به این امام زاده شریف احترام و تکریم ویژه قائلند

 

 

 

.

 

دانشجویان بعد از قرائت دعای ندبه و آشنایی با امامزاده و حضور در محوطه و صحن با صفای این امامزاده پذیرایی شدند.

 

 

لازم به ذکر است تعداد 35 نفر از دانشجویان خوابگاه جمعه 9 آذر در این برنامه حضور پیدا کردند.


نظر شما :