مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان در جمع مبلغین خوابگاه خواهران"کار با جوان را دست کم نگیرید گرچه این قشر علم کم و احساسات زیادی دارند".

۱۱ آذر ۱۳۹۷ | ۱۳:۴۶ کد : ۱۶۵۰۱ نهاد
تعداد بازدید:۵۰۶
جمعی از مبلغین دفتر نهاد دانشگاه روز چهارشنبه ۷ آذر در نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی به بررسی مسائل و مباحث موجود در امر مشاوره مذهبی دانشگاه پرداختند
مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان در جمع مبلغین خوابگاه خواهران"کار با جوان را دست کم نگیرید گرچه این قشر علم کم و احساسات زیادی دارند".

مسئول دفتر نهاد رهبری در ابتدای جلسه اظهار داشت: کار با جوان را دست کم نگیرید گرچه این قشر علم کم و احساسات زیادی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی بیان داشت: در گذشته بلوغ جنسی با بلوغ اقتصادی هم زمان بود جوانها پس از ازدواج در منزل پدری ساکن میشدند اما اکنون بلوغ جنسی در موقع خود و حتا زودتر بروز می کند ولی بلوغ اقتصادی 15 سال دیرتر به ثمر می نشیند .

وی افزود: در دانشگاه راجع به تسهیلات امر ازدواج کارهایی شده ولی بسیار کم است و بحث خوابگاه برای دانشجویان پسر جهت ازدواج معضلی است که هنوز مرتفع نگردیده است و نیاز زیادی به ایجاد خوابگاههای متأهلی هست.

ایشان تصریح کرد: یک مشاور وقت زیادی می خواهد تا حرفها را بطور کامل بشنود و بتواند بعضی مشکلات را در قالب صحبت با دانشجو متوجه شود. باید نیتها خدایی باشد اکثر جوانها کم تجربه اند ولی ایمان خوبی دارند و نیازمند استاد و مشاور هستند.

در ادامه مبلغین پیشنهادات و انتقادات خود را  ارائه دادند.

یکی از مبلغین حاضر در جلسه عنوان کرد: دانشجویان نیاز زیادی به امر مشاوره دارند و بیشتر به مشاوره های مذهبی اعتماد دارند. مسأله روابط دو جنس مخالف به صورت کاملا مشخص بین دانشجویان بروز کرده است و در فضای مجازی نیز با گروههایی همچون توئیت یابی حضور دارند و حتا بین دانشجویان مذهبی نیز رسوخ پیدا نموده است و اگر ریشه یابی دقیقی صورت پذیرد می توان به پایین آمدن عزت نفس دانشجویان دختر پی برد که مؤثرترین راه برگزاری کارگاههایی با موضوعات تقویت عزت نفس و با عناوین جذاب می باشد.

یکی دیگر از مبلغین اضافه کرد: باید از خود دانشجویان سؤال شود که در چه زمینه هایی مشکل دارند و حضور مبلغین توسط نهاد رهبری اطلاع رسانی شود.حتی می توان در اتاقها به صورت موضوعی صحبت کرد.

پیشنهاد دیگر مبلغین برگزاری کارگاههایی ده ،پانزده نفره و اطلاع رسانی حضور ایشان از طریق چهره به چهره و ثبت نام بود.

لازم به ذکر است، مبلغین دفتر نهاد رهبری یکشنبه ها از ساعت 19 الی 22 در خوابگاه خواهران و جهت مشاوره روزهای دوشنبه ساعت 12:30 الی 14 مسجد و ای تی دینی و از ساعت 19 الی 21 خوابگاه خواهران- بلوک 5 (اتاق 100-دفتر نهاد رهبری) در خدمت دانشجویان هستند.


نظر شما :