نشست" در گوشی های دخترونه در خوابگاه خواهران برگزار شد.

۰۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۲:۲۳ کد : ۱۶۵۰۹ نهاد
تعداد بازدید:۴۴۸
به گزارش خبرنگار واحد روابط عمومی دفتر نهاد رهبری، نشستی با حضور خانم نعناکار در خوابگاه مرکزی خواهران با موضوع روابط بین دانشجویان در محیط خوابگاهی، ارتباط هم اتاقیها با یکدیگر و  مسائل پوشش و حجاب در مقابل محارم برگزار شد.
نشست" در گوشی های دخترونه در خوابگاه خواهران برگزار شد.

مبلغ دفتر نهاد رهبری در این نشست صمیمی به صحبت در خصوص مشکلات زندگی خوابگاهی پرداخت وبه نحوه صحبت کردن دانشجویان با یکدیگر نیز اشاره کرد و آنها را از صدا زدن با القاب و عناوین رکیک و سبک حتی در قالب صمیمیت و رفاقت نهی کرد.

در بین صحبتها دانشجویان نیز به ارائه نظرات موافق و مخالف خود می پرداختند و ادله خود را بیان می نمودند که ایشان با استدلال و زدن مثالهای مختلف ایرادات را عنوان و تصحیح می نمود.

وی در ادامه گفت:ما باید مهارت زندگی فردی داشته باشیم و ادب را رعایت کنیم .رفتار ما به ما شخصیت می دهد. رعایت حقوق دیگران لازم است ورفتار خودخواهانه ما تجاوز به حقوق دیگران است.

نعناکار تصریح کرد: از رموز زندگی در خوابگاه گذشت و سازگاری است، باید تا جایی که می توانیم خود را با شرایط سازگار کنیم ولی این دلیل نمی شود که دیگران سعی در بهتر زندگی کردن نداشته باشند. برای مثال در مسئله پوشش هم عقلی و هم از نظر حیا باید دقت شود .نمی شود چون دلم خواست هرکاری انجام دهم. حیا مانع خیلی از گناهان است.

در پایان این نشست در خصوص متعه یا صیغه نیز سؤالات مبسوط و ابهاماتی از سوی حاضرین مطرح شد که ایشان ضمن جوابهای مکفی و ادله گوناکون و قانع کننده وقت دیگری را برای پاسخگویی به این موضوع انتخاب نمودند.

لازم به ذکر است،این برنامه به همت واحد خواهران دفتر نهاد رهبری در تاریخ یکشنبه 2 دی ماه ساعت 20:30 در سالن ریحانه خوابگاه مرکزی خواهران و با مشارکت امورفرهنگی خوابگاه خواهران برگزار گردید.


نظر شما :