اردوی فعالین شرکت کننده در نماز جماعت خوابگاه مرکزی خواهران دانشگاه برگزار شد.

۱۸ خرداد ۱۳۹۸ | ۱۰:۰۵ کد : ۱۶۵۷۹ نهاد
تعداد بازدید:۵۲۲
دفتر نهاد رهبری دانشگاه،فعالین نماز جماعت خوابگاه خواهران را در اردویی دور هم جمع کرد و به نقد و بررسی مسائل نماز جماعت خوابگاه پرداخت.
اردوی فعالین شرکت کننده در نماز جماعت خوابگاه مرکزی خواهران دانشگاه برگزار شد.

این برنامه چند ساعته با شرکت در نماز جماعت مسجد امام محمد باقر (ع) در خیابان فین آغاز گردید و شرکت کنندگان نماز جماعت را در وقت اول همراه با مأمومین دیگر در این مسجد اقامه نمودند و پس از آن در سفره خانه شب کوک حضور و افطاری را در فضای باز و زیبا و صمیمی در کنار همدیگر میل نمودند.

پس از آن نیز به پارک بام شهر رفته و در فضای بسیار زیبا و هوای دل انگیز در نشستی صمیمی به هم اندیشی پیرامون مباحث نماز پرداختند.

از مباحث مطرح شده می توان به کیفیت مکان نماز در خوابگاه خواهران ، کیفیت بسیار خوب ائمه جماعات نماز خواهران و پخش باکیفیت و به موقع صوت اذان در خوابگاه جهت تشویق در حضور ایشان اشاره نمود.

یکی از دلایل حضور کمرنگ دانشجویان در نمازهای جماعت خوابگاه را دوری مسافت سالن ریحانه با بلوکهای خوابگاه ، بیشتر بودن زمان نماز جماعت نسبت به فرادی و نبود تبلیغات مداوم در سطح خوابگاه عنوان نمودند.

درخصوص علت اقبال کمتر ورودیهای پایین تر نسبت به نماز جماعت  نیز عدم آشنایی ایشان با مقوله نماز و عدم درک احساس خوب با حضور مداوم در نماز جماعت و تغییر حالت روح انسان ، عدم آشنایی ایشان از طریق خانواده ها و مدارس و درونی نشدن اطلاعات و تجربه خوب روح معنوی در ایشان عنوان نمودند.

پیشنهادهایی نیز از سوی دانشجویان ارشد و دکترا عنوان شد که از جمله آنان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دعوت از اساتید برجسته و کارکرده رشته هایی همچون ادبیات و غیره و ترجیحا خانم برای برنامه هایی مثل مولاناخوانی در موضوعاتی مثل مسائل عرفانی و نماز و ... و اشعار مرتبط با مقوله نماز و تفاسیر آنان در اشعار و نوشته های بزرگان دین و ادب 
  • دعوت از چهره های مذهبی و علمی جهت شرکت در نمازهای مغرب خوابگاه
  • دعوت از اساتید برجسته گروههای خاص از رشته های دانشگاه جهت تشویق دانشجویان و ایراد صحبت بعد از نماز

 

در پایان پس از جمع بندی مباحث ذکر شده و گشت مختصری در محوطه پارک به خوابگاه عزیمت نمودند.

لازم به ذکر است این اردو با حضور25  نفر از فعالین نماز خوابگاه و به همت واحد خواهران دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار شد.


نظر شما :