اولین نشست فرهنگی ضیافت اندیشه استادان با موضوع چالش های عاطفی زندگی دانشگاهی برگزار شد.

۳۱ تیر ۱۳۹۸ | ۰۸:۲۳ کد : ۱۶۵۹۰ نهاد
تعداد بازدید:۳۸۵
حجت الاسلام و المسلمین هاشمی "مدیریت مصرف عواطف در زندگی دانشگاهی مهم ترین حرکت در رفع چالش هاست".
اولین نشست فرهنگی ضیافت اندیشه استادان با موضوع چالش های عاطفی زندگی دانشگاهی برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی  در رابطه با مدیریت چاش های زندگی دانشگاهی اظهار داشت: باید خودمان را مرور کنیم و بدانیم و مطمئن باشیم در محیط دانشگاهی هر روز با یک چالش مواجه هستیم که ممکن است عمدی و یا غیر عمدی باشد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه خوارزمی با طرح این سئوال که اگر این چالش ها به سراغ ما آمد چگونه برخورد کنیم بیان داشت: اولین کا رفع خلا هاست. سعی کنید در ابراز احساسات جامعه هدفتان پاسخ احساسی ندهید. مدیریت مصرف عواطف در دانشگاه خیلی مهم است. سعی کنید وارد مسائل خصوصی نشوید.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام علی"ع" بیان داشت: دلیل عدم سلام حضرت به زنان این بود که ایشان برداشت طرف مقابل را در رفتارشان لحاظ می کردند.

وی ادامه داد: سعی کنید گفتگو ها حضوری و صوتی باشد. در پیام ها ابهام و جود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی اظهار داشت: دقت کنید گرایش دانشجو به شما به دلیل چیست؟ رفتار شما یا بعد علمی یا ...آدمیزاد هرجا نیازش براورد شود نسبت به آن قرابت پیدا می کند.

وی در ادامه به نکات مهم و تاثیر گذار در ارتباط با زندگی دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دیالوگ ها را متنوع کنید اگر دانشجو ابراز احساسات کرد عکس العمل نشان دهید.به هیچ عنوان اطلاعات شخصی خود را در اختیار دانشجو قرار ندهید.

لازم به ذکر است اولین جلسه فرهنگی ضیافت اندیشه استادان دانشگاه کاشان، روز یکشنبه 30 تیرماه با موضوع چالش های عاطفی زندگی دانشگاهی در محل سالن کنفرانس ریاست سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 

 


نظر شما :