مراسم عزاداری دهه آخر ماه مبارک صفر در خوابگاه خواهران برگزار شد.

۰۶ آبان ۱۳۹۸ | ۰۷:۵۳ کد : ۱۶۶۲۹ نهاد
تعداد بازدید:۲۹۷
به گزارش خبرنگار واحد روابط عمومی دفتر نهاد رهبری به مناسبت ایام اربعین حسینی مراسم عزاداری و سخنرانی در سالن ریحانه خوابگاه مرکزی برگزار شد.
مراسم عزاداری دهه آخر ماه مبارک صفر در خوابگاه خواهران برگزار شد.

 مبلغ و مشاور مذهبی دفتر نهاد رهبری دانشگاه، سرکار خانم نصیری در 5 جلسه به بررسی نگاه حضرت زینب(س) پرداخت.

در این مراسم به ارزش و اهمیت نگاه، نگاه جاهلانه به دنیا، نگاه عامیانه به بلا، نگاه عارفانه، نگاه عاشقانه، ثمرات نگاه زیبا(عزت فردی و اجتماعی)، ثمرات نگاه زیبا(امید به زندگی)،پیامد نگاه زیبا نداشتن، حسن ظن به خداوند متعال و خلق خدا، نگاه به ظریفیت ها و تبلیغات دشمن و پیامدهای آن پرداخته شد.

نصیری اظهار داشت: نگاه زیبا این است که از هیچکس انتظار و توقع نداشته باش .حوادث بیرون از ما رخ می دهد و نوع نگاه باعث شکل گیری سرنوشت می شود.حسن ظن به خدا، باور و اعتماد نسبت به خدا باعث تغییر در رفتار خواهد شد.

وی با طرح این پرسش از کجا بدانیم گرفتاریهای ما عقوبت گناهان ماست یا امتحان الهی است یا نتیجه اشتباه ماست؟ادامه داد:اصلا لازم است جواب این سؤال را بدانیم یانه ؟تعریف ما از خیر و شر تعریف کاملی نیست خیلی از امور و اشیا در واقع خیر است که به اشتباه شر در نظر گرفته می شود.عامل خیلی از بلاهای بد به خاطر اشتباه خود ماست.بلاهای طبیعی را هم باید مدیریت کرد تا به ما آسیبی وارد نشود. بلاهای اکتسابی هم اثر طبیعی عمل است.

مبلغ حوزه و دانشگاه گفت:آگاهی ما از رنجها کامل نیست و این به دلیل جاهل بودن مانسبت به عالم بودن خداوند است.

ایشان با اشاره به حدیثی از امام حسن عسگری (ع) بیان داشت: مقام شیعیان ما در صبر کردن بیش از ماست چون انبیاء الهی اسرار الهی را آگاهی دارند اما شیعیان حکمت اسرار را نمی دانند و چون می دانند که از طرف خداست و خیر است صبر می کنند. حالتی بین خوف و رجا وجود دارد که انسان در آن حالت رشد پیدا می کند. کارهایی که برای خدا انجام داده ایم وظیفه است و جایگاه خودش را دارد این نباید باعث توقع و انتظار بیجا از خداوند شود و باعث کینه نسبت به خداوند در صورت برآورده نشدن خواسته ها شود.

وی در پاسخ به این سئوال که "امتحان الهی تا کی ادامه دارد؟"بیان داشت: عالم را فقط در عالم دنیا منحصر کرده ایم اینجا محل گذر است جایگاه ابدی عالم دیگر است.برای دنیا وآخرتت هر دو با علاقه کار کن . به دنیا دل نبندیم. فلسفه خیلی از رنجهایی که ما می کشیم در قیامت مشخص می شود. خدا بخاطر بعضی از رنجها از بعضی افراد عذرخواهی خواهد کرد. خدا جبار است یعنی خدا جبران کننده رنجهای این دنیاست. انسان همیشه در رنج است اگر بتواند از این فرصت استفاده کند رشد می کند.

لازم به ذکر است، این مراسم به همت واحد خواهران دفتر نهاد رهبری دانشگاه 27 مهر  تا 1 آبان ماه در سالن ریحانه خوابگاه مرکزی دانشگاه همراه با پذیرایی برگزار شد.


نظر شما :