دومین جلسه از مجموعه جلسات در مسئله زنان ما طلبکاریم در خوابگاه مرکزی خواهران برگزار شد.

۳۰ آذر ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۰ کد : ۱۶۶۴۵ نهاد
تعداد بازدید:۴۹۷
حجت الاسلام و المسلمین کدخدایی" تفاوت های جنسی بین زن و مرد باعث زوجیت و گرایش به ازدواج می شود".
دومین جلسه از مجموعه جلسات در مسئله زنان ما طلبکاریم در خوابگاه مرکزی خواهران برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین کدخدایی در این جلسه به بررسی کنش ها و بینش ها و رفتارهای مرتبط با حجاب پرداخت و گفت:سنخ های مختلفی از عوامل در کنش حجاب تاثیر دارد.باید در همه عوامل کار کرد ولی اگر در کنش ها کار کنیم موفق تر خواهیم بود.

وی در در رابطه با انس افراد و تاثیر گذاری در مسئله حجاب اظهار داشت: انسانها وقتی شبیه هم شوند با هم انس می گیرند و بالعکس وقتی انس بگیرند شبیه هم می شوند.

ایشان با طرح این سئوال که اگر حجاب در دنیا باشد و یا نباشد چه اتفاقی می افتد؟بیان داشت: در این صورت مصادیق زن و مرد شبیه هم می شود و از لحاظ طبیعی الگوی زوجیت ناشی از نیازهای دو طرف است. و گاهی این نیازها، نیازهای جنسیتی ست و ناظر به زنانگی و مردانی دو جنس است.

وی با اشاره به نیازهای زن و مرد افزود: این تفاوت در نیازها باعث گرایش به جنس مخالف می شود. و حال اگر این نیازها از میل دیگری ارضا شود دیگری نیازی به زوجیت وجود نخواهد داشت. حال آنکه این نیازها هستند که رابطه دو طرفه را مستحکم می کند حتی اگر هیجان عاطفی و جنسی کم شود ولی ارتباط قوی و عمیق تر خواهد شد هر چند نیازهای اولیه کم رنگ تر شود.

حجت الاسلام و المسلمین کدخدایی ادامه داد: قرارداد اجتماعی ازدواج یعنی تعهد داشته باشیم. ازدواج در همه ملل با دین و بی دین یعنی همین تعهد. در صورتی که مدرنیته می گوید عشق "سیال".و بعد از آن همین تشابهات زن و مرد باعث هم جنس گرایی می شود. خانواده در کنار این روش ناپایدار مدرنیته شکل نمی گیرد.

ایشان در پایان جلسه دوم به سئوالات مطرح شده از سوی دانشجویان در ارتباط با موضوع زنان و حجاب پاسخ داد.


نظر شما :