حجت الاسلام و المسلمین روحانی\"شهید سلیمانی پیرو محض امیر المومنین(ع) بود\".

۱۴ دی ۱۳۹۸ | ۱۴:۵۱ کد : ۱۶۶۵۸ نهاد
تعداد بازدید:۲۵۹
به گزارش خبرنگار واحد روابط عمومی دفتر نهاد رهبری مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان در مراسم بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به ایراد سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی\"شهید سلیمانی پیرو محض امیر المومنین(ع) بود\".

ایشان در ابتدا با اشاره به زمانی که خبر شهادت مالک اشتر را به امیرالمومنین(ع) دادند بیان داشت: تاریخ تکرار می شود، نگرانی و تاثر عمیق امیرالمومنین(ع) وقتی خبر شهادت مالک اشتر را به او دادند و ایشان به منبر رفتند و فرمودند: «و للّه درّ مالک و ما مالک لو کان من جبل لکان فندا، و لو کان من حجر لکان صلدا، أما و اللّه لیهدّنّ موتک عالما و لیفرحنّ عالما، على مثل مالک فلتبک البواکى، و هل مرجوّ کمالک، و هل موجود کمالک، و هل قامت النّساء عن مثل مالک». یعنى خدا مالک را جزاى خیر دهد و چگونه مالک که اگر کوه بود کوهى عظیم و بزرگ بود، و اگر سنگ بود سنگى سخت بود، آگاه باشید بخدا سوگند مرگ تو اى مالک جهانى را ویران و جهانى را شاد مى سازد یعنى اهل شام را خوشنود و عراق را خراب مى گرداند، بر مردى مانند مالک باید گریه کنندگان بگریند، آیا یاورى مانند مالک دیده می شود، آیا مانند مالک کسى هست، آیا زنان از نزد طفلى بر مى خیزند که مانند مالک شود. وقتی ایشان از منبر فرود آمدند گروهی از قریش نزد ایشان آمدند و گفتند چرا اینقدر از شهادت مالک نالیدی؟ ایشان فرمود: به خدا سوگند مرگ او اهل مغرب و شام را خوشحال کرد و اهل عراق را نگران. من بر مالک می گریم و سزاوار است که بگریم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: شهید بزرگوار سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در سن 23 سالگی کارمند سازمان آب کرمان بود با وجود خرج و مخارج زندگی و افکاری که جوانها به آن فکر می کنند، رها کرد و به مهاباد کردستان رفت و مدتی درگیری های بعد از انقلاب تا اینکه تمام شد. خوب سردار به تکلیفت عمل کردی بازگرد و به دنبال خانواده ات برو...نه باز هم این کوه استوار ادامه داد، رفت جبهه های جنوب و لشکر 41 ثار الله را تشکیل داد و فرماندهی کرد.8 سال دفاع مقدس در جبهه ها بود.

تمام شد، سردار تکلیفت تمام شد برو مثل بعضی از همرزمانت دنبال درس و علم و اقتصاد برو نماینده مجلس شو...خیر. برگشت و فرماندهی مبارزه با مواد مخدر در جنوب و شرق را به عهده گرفت.

سال 76 شد و 18 سال خدمت مداوم؛ بس است دیگر حاج قاسم، خیر. فرماندهی سپاه قدس تکلیف بعدی این سردار بود.

30 سال خدمت در سال 89 آیا به پایان رسید؟! خیر. بس است دیگر سردار برو ویلایی در شمال بساز و زندگی کن مثل بعضی از دیگر همرزمانت و یا  بنشین وخاطرات جبهه را بازگو کن.

30 سال گذشت ولی خطر آمریکا در لباس داعش و در عراق و سوریه شکل گرفت. دوباره این سردار سلیمانی بود که آمد و ریشه داعش را خشکاند.

وی تصریح کرد: سردار سلیمانی پیرو محض امیر المومنین است. همانطور که حضرت به فرزندش محمد ابن حنفیه گفت: سرت را به خدا عاریه بده و از سرت بگذر. اگر کوه ها از جا کنده شد و حرکت کرد تو تکان مخور و مردانه بمان.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند شهدا او را درآغوش گرفتند و او در رحمت بی پایان الهی قرار گرفت.ایشان زیباترین هدیه را گرفت.

وی اظهار داشت: ثمرات این شهادت چه می شود؟! می بینید. یکی از ثمرات آن، همین وحدت بین گروه ها در عراق و ایران است. این که مردم در خیابان ها به پاس این شهید ظاهر شدند نشان می دهد مردم متوجه می شوند، بین خدمت گذار واقعی و کسی که شعار خدمت گذاری می دهد تفاوت زیادی است.

ایشان در پایان گفت: از روح این شهید بزگوار می خواهیم که برای ما دعا کند که در انتخابمان به اشتباه نرویم.

روحش شاد و حشرش با سید الشهدا حضرت ابا عبدالله الحسین.

 


نظر شما :