حجت الاسلام و المسلمین صدیقی:«حضرت علی (ع )یک مکتب و یک دین است. دین یک حقیقت همیشگی و زنده است و ایشان هم یک مکتب زنده است و کهنه نمی شود».

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۳ کد : ۱۶۷۰۹ نهاد
تعداد بازدید:۲۶۵
مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان در پخش زنده لایو دفتر نهاد دانشگاه کاشان به بررسی موضوع فضائل و سیره امیر المومنین (ع )پرداخت.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی:«حضرت علی (ع )یک مکتب و یک دین است. دین یک حقیقت همیشگی و زنده است و ایشان هم یک مکتب زنده است و کهنه نمی شود».

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به اینکه ماه رمضان به سه دهه تقسیم شده است گفت: دهه اول دهه رحمت، دهه دوم دهه مغفرت و دهه سوم دهه استجابت دعا و نجات از آتش جهنم است.

وی تصریح کرد:عظمت شب قدر به صاحب آن است و صاحبش انسان کاملی است در هر عصری.عظمت امیرالمومنین (ع )را باید در دوران امامت و ولایت ایشان و کلمات گهربارشان جستجو کرد.

مسئول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه ازاد کاشان اظهار داشت: دوران زندگی ایشان به سه قسمت تقسیم می شود:دوران کودکی که در دامان و آغوش انسان کاملی تربیت شدند و پیامبر (ص) ایشان را برای مقام امامت و ولایت تربیت کردند.مربی خوب می تواند مربای خوبی تربیت کند و این دوران زیباترین دوران زندگی ایشان است.دوران جوانی ایشان دوشادوش مقام ولایت حرکت کرد. او تجلی نور عرفان و معرفت را نشان داد و همانند کودکی که مادر خود را دنبال می کند دوشادوش رسول الله بودند و این دوران باارزش و معنویت است و دوران شیرینی برای ایشان بوده است.دوران سوم دوران شکوفایی علمی و مقام ولایی ایشان بوده است.

ایشان بیان داشت:علت ماندگاری و جهان شمولی شخصیت ایشان را با تأمل در بیانات اهل بیت می توان فهمید .حضرت علی (ع )یک مکتب و یک دین است. دین یک حقیقت همیشگی و زنده است و ایشان هم یک مکتب زنده است و کهنه نمی شود.منشور اخلاقی امیر المونین (ع) در کلام 47 نهج البلاغه که در شب 21 ماه مبارک به فرزندان خود توصیه نمودند را عزیزان می توانند مطالعه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در پایان اظهار داشت: خطبه ها و نامه ها و بحث مدیریت زمان در کلام ایشان در خور تأمل است و الگو و رهنمودی برای ما.رمز ماندگاری ایشان همراه امت بودن در همه موارد بود و در این مکتب انسانهای زیادی تربیت شدند.

لازم به ذکر است: این برنامه در ۲۲ اردیبهشت ماه  از صفحه اینستاگرام حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان به صورت زنده پخش شد.


نظر شما :