دکتر مجید زجاجی:«الان باید وارد عرصه شویم و نقشه دشمن را بشناسیم . قرار نیست پشت خاکریز منفعلانه عمل کنیم».

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۶ کد : ۱۶۷۱۴ نهاد
تعداد بازدید:۲۵۹
دکتر زجاجی  دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در پخش زنده صفحه اینستاگرام حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان حضور یافت و به بحث استفاده از فرصت ها پرداخت.
دکتر مجید زجاجی:«الان باید وارد عرصه شویم و نقشه دشمن را بشناسیم . قرار نیست پشت خاکریز منفعلانه عمل کنیم».

دکتر مجید زجاجی با اشاره به  اهمیت و عظمت ماه مبارک اظهار داشت: اهمیت ماه رمضان بخاطر نزول قران است. بزرگان و ائمه دین ما برخواندن قران تاکید داشتند. ماباید قران را به عنوان رکن و ریشه اصلی بررسی کنیم.اثبات قران را همه قبول دارند اما نکته مهم این است که مباحث قرانی چقدر درجامعه امروزی مطرح است و استفاده می شود؟ماباید قران را همه گیر کنیم . قران عظمت زیادی دارد با دعا می توان بر قران شرح زد.

وی تصریح کرد: باید قران را بخوانیم و هم به ترجمه اش دقت کنیم و برای فهم آن مراجعه کنیم.شیخ رجبعلی خیاط یکی از آیاتی که به گفتن مدام آن سفارش می کند این آیه است : " افوض امری الی الله ان الله بصیر بالعباد " با توکل به خدا کارهایمان را انجام دهیم.

ایشان در ادامه بیان داشت: بحث استفاده از فرصتها، بحثی است که امروز می خواهیم ارائه دهیم . قران در مورد فرصتها چه می گوید؟حضرت علی ع می فرماید: فرصتها مانند گذر ابرها هستند.چطور می توان فرصتها را تقسیم کرد؟ کسی می تواند فرصتها را خوب استفاده کند که فرصتها را بشناسد .

محقق، نویسنده و خطیب توانای کاشان گفت:زمینه فرصتها از کجا و چگونه ایجاد می شود؟ ما سه نوع فرصت داریم : فرصت سوزی، فرصت یابی و فرصت طلبی. عده ای فرصت یاب هستند منتظرند ببینند کجا فرصت به دست می آید؟ آدمهای فرصت طلب وقتی در کار مشکلی می بینند همانجا کار را رها می کنند. اینها مورد تأیید خداوند و عقل نیستند.از نمونه های بارز این افراد می توان در حادثه کربلا به ضحاک مشرقی اشاره کرد. فرصت سوزی خیلی بد است . گاهی اوقات انسان با تأمل زیاد و یا با بی تفاوتی فرصتهای خوبی را از دست میدهد.از نمونه های بارز این گروه در حادثه کربلا می توان به عبدالله ابن حر جعفی اشاره نمود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت:اما آدمهای فرصت یاب مترصد هستندکه به وقت تیر بزنند که از نمونه های بارز آن در حادثه کربلا می توان به حر ابن یزید ریاحی اشاره نمود که از فرصتی که لحظاتی در آن کارزار برایش پیش آمد نهایت استفاده را کرد و خود را به امام حسین ع رسانید و در آخرین لحظات جزو یاران ایشان قرار گرفت. آدم فرصت یاب مثل زمان کنونی ماست.دشمن از راههای مختلف نظامی ،سیاسی،اقتصادی،تهاجم فرهنگی ،اجتماعی و ... پیش آمده؟ خب وظیفه کنونی من چیست؟ فرصت سوز و فرصت طلب نباشیم فرصت یاب باشیم.

دکتر زجاجی در پایان گفت: الان باید وارد عرصه شویم و نقشه دشمن را بشناسیم . قرار نیست پشت خاکریز منفعلانه عمل کنیم. باید دشمن را بشناسیم و بدانیم چگونه مقابل او بایستیم و بعد پیروزمندانه برگردیم. فرصت یابی در همه زمینه ها وجود دارد.فردای قیامت از انسان و فرصتهای او سوال می شود.فرصتها را به چه تبدیل کردیم؟پس ماهمه مسئولیم و باید وظیفه مان را انجام دهیم و با علم عمل کنیم.

لازم به ذکر است: دکتر زجاجی در تاریخ دوشنبه 15 اردیبهشت ماه در پخش زنده صفحه اینستاگرام حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان حضور یافت و به بحث استفاده از فرصت ها پرداخت.


نظر شما :