دکتر مجید زجاجی:«سیاست حضرت علی (ع) نیز سیاستی مافوق همه سیاستهاست. سیاستی الهی است ».

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۲ کد : ۱۶۷۱۵ نهاد
تعداد بازدید:۲۸۳
دومین جلسه دکتر زجاجی با موضوع فضائل امیر المومنین (ع) شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در مسجد امام علی(ع) دانشگاه از صفحه اینستاگرام حوزه علوم اسلامی پخش شد.
دکتر مجید زجاجی:«سیاست حضرت علی (ع) نیز سیاستی مافوق همه سیاستهاست. سیاستی الهی است ».

دکتر مجید زجاجی  با اشاره به دعای " اللهم صل علی فاطمه و ابیها و...  " گفت: این دعا برخاسته از حدیث کساء است.ریشه قرانی دارد و به آیه تطهیر اشاره می کند.محوریت در این دعا وجود مقدس حضرت زهرا (س )است که افراد نکته سنج می دانند این محوریت اشاره به مطالبی دارد. حضرت زهرا (س )در دایره حقیقت محمدیه محوریت دارد. افضل افراد بشر حضرت رسول (ص) است و همه زیرمجموعه ایشانند.امام صادق (ع) می فرماید : آیه شریفه " انا انزلناه فی لیله القدر "  لیله اشاره به مادرم حضرت زهرا س دارد. هر کس مادرم را بشناسد و درک کند شب قدر را درک کرده است.

وی در ادامه افزود: حضرت زهرا (س) حلقه اتصال میان دریای نبوت و دریای امامت است. همسر ولایت و مام امامت است.این دریای امامت با وجود حضرت زهرا س به دریای نبوت متصل می شود.در حضرت فاطمه زهرا س اسراری به خواست خداوند متعال نهفنه است.

ایشان با طرح این سئوال که« ما چقدر باید دعا کنیم؟» بیان داشت: می گوید به اندازه ای که علم خداوند است و چون علم او نامحدود است پس دعا هم اندازه ندارد. علم الهی از صفات ثبوتیه و ذاتی ذات اقدس الهی است.

وی در ادامه به شخصیت امیرالمومنین (ع) پرداخت و گفت: این ماه، ماه ایشان است و این شخصیت بزرگ در این ماه شهید شدند. پیامبر اکرم (ص) فرمودند : هر مجلسی که فضائل امیرالمومنین (ع) در آن مطرح شود آن زبانی که بگوید، آن گوشی که بشنود و آن چشمی که آن مجلس را ببیند و آنرا انتقال دهند ، اگر گناهانی به واسطه این گوش و چشم و زبان انجام داده است خدا به برکت حضرت علی (ع )آنرا می بخشد.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: دریای فضائل امیر المومنین (ع )بسیار است و هم بسیار محبوب قلوب است و هم دشمنان زیادی دارد.استاد مطهری کتابی دارد به نام جاذبه و دافعه علی (ع) که درآن می گوید این شخصیت جمع دو نیرویی است یعنی جمع متضاد است.ایشان در میدان نبرد بسیار سرسخت و در مقابل یتیمان بسیار با جاذبه و مهربان بودند. علی (ع) شخصیت الهی است. در هر یک از صفاتش که دست بگذاری باید دهها منبر برایش صحبت کرد.

وی با اشاره به غزواتی که حضرت در آن حضور داشتند اظهار داشت:در غزوه احزاب با خندق وقتی حضرت پیروز شدند پیامبر مکرم اسلام (ص) فرمودند : ضربه علی یوم الخندق افضل من عباده الجن و الانس. کاری که علی (ع) در این غزوه برای اسلام کردند بالاتر از عبادت همه جن و انس است.چنین شخصیتی در میدان عشق به خداوند نیز حرف اول را می زند.

ایشان با اشاره به کتاب "علی صوت العداله الانسانیه" گفت:  جرج جرداق مسیحی کتابی دارد با عنوان "علی صوت العداله الانسانیه" و می گوید که دویست مرتبه کتاب نهج البلاغه حضرت را خوانده و هربار به مطلب جدیدی دست یافته است.

دکتر زجاجی در پایان اظهار داشت: سیاست حضرت علی (ع) نیز سیاستی مافوق همه سیاستهاست. سیاستی الهی است . علی (ع) نیامده که حکومت کند آمده که وظیفه اش را انجام دهد. درعدالتش لحظه ای ابقاء ظلم نکرد.

لازم به ذکر است: دومین جلسه دکتر زجاجی با موضوع فضائل امیر المومنین (ع) شنبه 16 اردیبهشت ماه در مسجد امام علی(ع) دانشگاه از صفحه اینستاگرام حوزه علوم اسلامی پخش شد.


نظر شما :