حجت الاسلام و المسلمین علی روحانی:«پیروی از رهبری مایه محبت الهی نسبت به ماست».

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۴ کد : ۱۶۷۱۶ نهاد
تعداد بازدید:۲۳۵
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با موضوع چهره های محبوب و منفور نزد خداوند در پخش زنده «رمضان بنده نواز» میهمان این برنامه شد.   
حجت الاسلام و المسلمین علی روحانی:«پیروی از رهبری مایه محبت الهی نسبت به ماست».

وی با تقسم چهره های محبوب به هفت دسته بیان داشت داشت: دسته اول عدالت پیشگان هستند : ان الله یحب المقسطین.عدل آن است که انسان خودرا دریک کفه ترازو و دوستان را در کفه دیگر قرار دهد.عدل هر چیزی در جای خود قرار گرفتن است.

وی افزود:دسته دوم توکل کنندگان هستند : ان الله یحب المتوکلین.وقتی انسان برای کاری که قدرت انجام آن را ندارد وکیل می گیرد.وکیل هم دو ویژگی دارد : قدرت و علم و دسته سوم پرهیزکاران هستند : ان الله یحب المتقین .تقوا یعنی عمل به واجبات و ترک محرمات.

ایشان ادامه داد: دسته چهارم توبه کنندگان هستند : ان الله یحب التوابین و یحب المتطهرین. ما باید هم ظاهر را پاکیزه نگاه داریم و هم باطن را.ظاهر با آب پاکیزه می شود اما باطن با توبه.گناهانی که از ما سر می زند را تطهیر آن توبه است.توبه پشیمانی قلبی از گناه و خلاف است به نحوی که به هیچ عنوان اجازه ندهیم آن خلاف تکرار شود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت:دسته پنجم صبرکنندگان هستند: والله یحب الصابرین . صبر این نیست که انسان هیچ فعالیتی نکند و گوشه ای بنشیند. صبر آن است که انسان راه خودش را برای هدف عالیش ادامه دهد و سختیها را تحمل کند.سه نوع صبر داریم : صبر در ترک گناه ، صبر در طاعت و صبر در میدان جنگ

ایشان با اشاره به آیه «ان الله یحب المحسنین» گفت: دسته ششم احسان کنندگان هستند : نیکی آن است که آنچه را که خدا یا اهل بیت به ما دستور داده اند انجام دهیم آنچه را که آنها نیک دانسته اند دنبال کنیم.

وی دسته هفتم را شامل رزمندگان دانست و تصریح کرد: اینان مجاهدان در راه خدا هستند : ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت:در مقابل چهره های محبوب چهره های منفور وجود دارند و به چند دسته تقسیم می شوند:اولین گروه اسراف کنندگان هستند : ان الله لایحب المسرفین. دومین گروه خیانت پیشگان هستند : ان الله لایحب الخائنین.

وی گروه سوم تجاوزکاران معرفی کرد و گفت: انه لایحب المعتدین و گروه چهارم کافران هستند : لایحب الکافرین.گروه پنجم ستمگران هستند : والله لایحب الظالمین .گروه ششم مستکبران هستند : انه لایحب المستکبرین .یک تواضع داریم و در مقابلش تکبر. تکبر آنست که انسان وضع خود را می داند و فرد دیگری را هم می شناسد و سرمایه اش را می داند و خود را نسبت به او بی ارزش تر می داند ولی وقتی خود را به او نشان می دهد بالاتر نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلیمن روحانی اظهار داشت:آخرین گروه فخرفروشان هستند : ان الله لایحب من کان مختالا فخورا.

وی در پایان بیان داشت:نکته پایانی اطاعت از رهبری است. یک روز رهبر پیامبر اکرم (ص) و یک روز ائمه معصومین (ع) و در زمان غیبت فقیه جامع الشرایط است.پیروی از رهبری مایه محبت الهی نسبت به ماست.

لازم به ذکر است: برنامه رمضان بنده نواز روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین روحانی و با موضوع عدل از صفحه اینستاگرام حوزه علوم اسلامی دانشگاه کاشان پخش شد.


نظر شما :