حجت الاسلام و المسلمین دستاران:«یکی از مهم ترین فضائل امیرالمومنین (ع) این است که ایشان مولود کعبه هستند و در دامان حضرت رسول (ص)پرورش یافتند».

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۹ کد : ۱۶۷۱۸ نهاد
تعداد بازدید:۲۴۶
معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی کاشان میهمان روز جمعه ۲۶ اردیبهشت ماه برنامه زنده «رمضان بنده نواز » با موضوع فضائل امیرالمونین(ع) بودند.
حجت الاسلام و المسلمین دستاران:«یکی از مهم ترین فضائل امیرالمومنین (ع) این است که ایشان مولود کعبه هستند و در دامان حضرت رسول (ص)پرورش یافتند».

معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت:یکی از مسائل مهم که باید مورد التفات قرار گیرد این است که امام اول شیعیان که هنوز مورد مظلومیت هستند چطور از مظلومیت ایشان دفاع کنیم؟ شاید علت آن این است که فضائل ایشان را خوب بیان نکردیم،خوب مطالعه نکردیم ، قران را خوب بخوانیم.یکی از فضائل ایشان که جزء مهم ترین فضائل است اینکه ایشان مولود کعبه هستند و در دامان حضرت رسول (ص)پرورش یافتند.هرگز بت نپرستیدند و اول کسی بودند که به اسلام ایمان آوردند و نماز اقامه کردند. در لیله المبیت به جای پیامبر (ص) در بستر ایشان آرمیدند.شرکت در غزوات ، کتابت وحی  و جاهایی حتی در بین صحابه و یاران حضرت رسول (ص) به طور خاص از ایشان  نام می بردند.

وی با اشاره به آیات قران در رابطه با امیرالمومنین (ع) گفت:بعضی از آیات قران به صورت خاص و بعضی به صورت عام اشاره به وجود مبارک حضرت علی (ع) دارد.آیه " انما ولیکم الله و رسوله والذین امنوا الذین یقیمون الصلوه و هم راکعون " به صورت خاص به ایشان اشاره دارد.آیه تطهیر از آیاتی است که در مورد 5 تن است و حضرت علی (ع) هم یکی از 5 تن آل عبا هستند. آیه مباهله را داریم  از امام رضا (ع) منقول است که در مورد فضیلت حضرت امیر (ع) از ایشان سوال شد و ایشان در جواب آیه مباهله را قرائت فرمودند و اشاره کردند که کلمه " انفسنا " که در آیه آمده اشاره به حضرت علی (ع) دارد.

وی با طرح این سئوال که حال سوال چرا نام مبارک ایشان با اینهمه فضیلت در قران ذکر نشده است؟ بیان داشت:این به مظلومیت حضرت امیر (ع)  برمی گردد.قران می فرماید " انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون " امام معصوم هم به نوعی این حفاظت از قران را انجام می دهند. وقتی حضرت در خون خود در مسجد می غلطیدند عده ای گفتند علی را به مسجد چکار؟ این می رساند که یکسری دشمنیها علیه ایشان بوده است یا حتی در قنوت نماز به ایشان لعن می فرستادند و در این شرایط اگر اسم ایشان در قران نیز ذکر می شد ممکن بود قران دچار تحریف شود.

ایشان در ادامه افزود:سوال دیگری در اینجا مطرح است که آیا اهل سنت هم فضائل ایشان را قبول دارند؟ و آیا آنها هم روایتی در شأن حضرت دارند؟ امام شافعی از رهبران اهل تسنن دم مرگ می نویسد شافعی مرد اما نفهمید علی خداست یا بنده خدا؟جالب این است که اینها که حضرت را اینقدر شناختند چرا ایمان به ولایت و جانشینی ایشان نداشتند؟  البته متاسفانه در بعضی جاها از شدت تعصب آنرا کتمان می کردند یا در جاهایی که باید می گفتند نمی گفتند. آلوسی نیز از علمای متعصب اهل تسنن می گوید: وقتی نهج البلاغه را دیدم آن را پرده ای از نور الهی دیدم که برآن سایه افکنده است. یا جرج جرداق مسیحی که کتاب "علی صوت العداله الانسانیه " را دارد .مسأله اصلی عدم قبول و پذیرش اینان یا بغضشان ، حب امیر المومنین ع بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین دارستانی در پایان گفت: یک شب قدر می تواند به اندازه یک عمر به انسان کمک کند.جبرئیل از حضرت رسول (ص) سوال کرد که الطاف الهی در شبهای قدر شامل چه کسانی نمی شود؟حضرت چهارگروه را نام بردند : 1- کسی که عاق والدین است 2- شارب خمر  3- قاطع رحم(کسی که صله رحم را ترک کرده است)  4- کسی که کدورت در دل دارد

لازم به ذکر است: معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی روز جمعه ۲۶ اردیبهشت میهمان برنامه «رمضان بنده نواز» بودند.

 


نظر شما :