حجت الاسلام و المسلمین احمدی« عصر ظهور شدنی نیست، ساختنی است».

۰۶ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۱ کد : ۱۶۷۲۵ نهاد
تعداد بازدید:۲۵۲
مواسات و کمک مومنانه در جامعه مهدوی و بیانیه گام دوم انقلاب، موضوع پخش زنده رمضان بنده نواز پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه
حجت الاسلام و المسلمین احمدی« عصر ظهور شدنی نیست، ساختنی است».

حجت الاسلام و المسلمین احمدی بیانیه گام دوم انقلاب را نقشه راه نظام اسلامی دانست و گفت: هندسه فکری امامین انقلاب تجلی در بیانیه گام دوم دارد. جامعه مهدوی منتهی به ظهور جامعه ای است که تعهدات و مسئولیتهای اجتماعی در آن جامعه دیده می شود و این جامعه مقدمه عصر ظهور است و لذا شباهتهایی با عصر ظهور دارد.

وی با اشاره به اینکه وقتی بحث جامعه مهدوی مطرح می شود بحث خانواده مهدوی هم مطرح می شود گفت: دلیلش این است که خانواده کانون مقدمه سازی جامعه مهدوی است.آیه شریفه " و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض " بایدهای یک جامعه مهدوی را بیان می کند و در این جامعه همه افراد دغدغه افزایش ایمان و تقویت تقوا را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی بیان داشت: رزمایش کمک مومنانه که اخیرا از طرف حضرت آقا مطرح شد و به نحو احسن انجام پذیرفت، دلیل بر زیرساختهای جامعه و خانواده مهدوی دارد.در جامعه مهدوی منتهی به ظهور تعهدات اجتماعی خودش را نشان می دهد و مردم نسبت به هم احساس مسئولیت می کنند، احساس کمک به همدیگر دارند. این مقدمه سازی یک حرکت بزرگ به سمت تمدن اسلامی است.وقتی عصر ظهور محقق می شود مردم به دنبال نیازمندان می گردند ولی نمی یابند نه اینکه وجود ندارد ، وجود دارد ولی کمک مومنانه به اوج خودش می رسد و همه نیازمندان تحت پوشش قرار می گیرند.

ایشان تصریح کرد: عصر ظهور شدنی نیست، ساختنی است یعنی این تعهدات نسبت به جامعه و افراد شکل می گیرد و تقویت می شود و ظهور می یابد.پس آنچه مهم است این است که ما در مسابقه حضور داریم به نام مقدمه ظهور . در شرایط خاص کنونی کشور مردم این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و نشان دادند که وضعیت کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بهتر است و زیرساختهای جامعه مهدوی در آن وجود دارد.

وی گفت: مردم نسبت به همدیگر و نیازمندان احساس تکلیف دارند ولی در جوامع غربی این بی نظمی و احساس تکلیف نداشتن به بنیان خانواده برمی گردد که نسبت به هم حس مسئولیت ندارند و در این جامعه هرج و مرج به وجود می آید و حتی دیده شد که مردم به مغازه ها هجوم می بردند و باعث ایجاد مشکلاتی شده بود.اگر اعضای خانواده و ساختار آن محکم  باشد و اعضا نسبت به هم تعهداتی داشته باشند ، آن تعهدات به جامعه هم منتقل می شود و نظم اجتماعی به وجود می آید و آثار و برکات این همدلی در جامعه دیده می شود.از نبایدهای این جامعه بی تفاوت بودن نسبت به همدیگر است که اصلا وجود ندارد .جنس گام دوم انقلاب نیز از این جنس است. در اوایل سال گذشته سیل در کشور اتفاق افتاد که برای مردم تمرینی بود و خوش درخشیدند. پس جنس کار در گام دوم همدلی و وفاداری به یکدیگر است.در جامعه مهدوی خودسازی هم باید صورت پذیرد و فضایل اخلاقی زیاد شود و گام سوم ظهور منجی است که در وسعت تمدن اسلامی صورت می پذیرد.

حجت الاسلام و المسلمین احمدی در پایان اظهار داشت: در جامعه اسلامی بایدها روز به روز تقویت می شود و دلها متوجه هم می شود و معنویت در جامعه شکل می گیرد.سبک زندگی اسلامی شکل می گیرد و این مقدمه ظهور خواهد شد.مواسات یک نقطه بالاتر از دادن وجوهات است و آن این است که ما نیازمندان را در مال خود سهیم بدانیم این همان قسط است.در سوره علق طغیان انسان مورد مذمت واقع شده که طغیان را حس بی نیازی معنا می کنند و راه اصلاح آن نیازمندی است.

لازم به ذکر است؛ حجت الاسلام و المسلمین احمدی پنج شنبه 18 اردیبهشت ماه با موضوع مواسات و کمک مومنانه در برنامه زنده رمضان بنده نواز میهمان شد.


نظر شما :