اولین گردهمایی بانوان فعال فرهنگی سطح شهرستان کاشان با حضور مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان برگزار شد.

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ | ۱۰:۲۶ کد : ۱۶۷۳۵ نهاد
تعداد بازدید:۲۸۸
این نشست با موضوع احصاء ظرفیتهای فرهنگی و استفاده از آن و فرصتهای تعامل فرهنگی- آموزشی بین دفتر نهاد و فعالین فرهنگی اجتماعی خواهران در دانشگاه کاشان برگزار شد.
اولین گردهمایی بانوان فعال فرهنگی سطح شهرستان کاشان با حضور مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان برگزار شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه ضمن اشاره به  به کار جهادی در فعالیتهای فرهنگی  بیان داشت:  تجربه انقلاب نشان میدهد هر جا پیشرفتی داشتیم کار جهادی بوده است. اولین هدف دفتر نهاد رهبری از تشکیل جلسه با بانوان فعال فرهنگی شهرستان این است که هر کدام از ما صرف نظر از دستورالعمل ها و وظایف خود، در حوزه فرهنگی باید کار جهادی انجام دهیم، و برای رسیدن به این نقطه باید، اشخاصی که دغدغه کار فرهنگی دارند شناخته شوند. عدم شناخت مجموعه ها و افرادی که در این زمینه کار می کنند و دوری از هم، خود یک آسیب در کارهای تشکیلاتی ست.

وی تصریح کرد: کار جهادی در همه ی حوزه ها نیاز است برای مثال با دقت در بخش صنایع و فعالیتهای انجام شده مشخص می شود اگر کسی  مثل شهید طهرانی مقدم نبود در صنعت موشکی پیشرفت امروز را نداشتیم. فعالین فرهنگی دغدغه مند باید به این نتیجه برسند که برای موفقیت برنامه ها بهترین راه این است که کار جهادی انجام دهند و مصداق کار جهادی امروز ما، شهید سلیمانی ست.

ایشان افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در  زمینه فرهنگی باید هر حوزه به ارتقاء ظرفیتهای فرهنگی خود بپردازد. مرحله بعد  از احصاء ظرفیتها و تکامل آن مرحله استفاده از آن است. عدم ارتباط با اشخاصی که توانایی های فرهنگی دارند آسیبی ست که با تعامل فرهنگی نهادها و افرادی که دغدغه کار فرهنگی دارند قابل حل است.

استاد سطح عالی حوزه خاطر نشان کرد: درحوزه تحلیل و نقش فرهنگ برای انالیز اتفاقات و رفتارهای جامعه، مثلث اقتصاد، فرهنگ، سیاست ترسیم می شود و معتقدند هر کدام از اضلاع تاثیر گذار بر ضلع دیگر است. پس قطعا تعاملات فرهنگی نیز در همه ی عرصه های تاثیرگزار است و باید به خوبی به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروی گفت:  محور این جلسه بانوان هستند و میزان تاثیرگزاری بانوان در جامعه بیشتر از آقایان است. در بحث خانواده و فرزندان، فرهنگ سازی در جامعه با بانوان است. در بحث دانشگاه و اشتغال، در بحث در سال نابهنجاری ها و آسیب ها نقش بانوان بسیار قابل توجه است.

وی اظهار داشت: توقع ما از این نشست، برگزاری جلسات مستمر و تشکیل کارگروه و هیئت اندیشه ورز در زمینه بانوان و اولویت بندی دغدغه های فرهنگی و کارهای روی زمین مانده است و گاها اولویت های که  تشخیص داده نمی شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان افزود: برای موفقیت در دانشگاه نیازمند سلامت ورودی های دانشگاه هستیم و برای سلامت ورودی باید خانواده و جامعه سالم باشند. آموزش صحیح مخاطب با توجه به نیازمندیها و رجوع به فضای نامناسب جهت گرفتن اطلاعات مورد نیاز مخاطب و به وجود آمدن مشکلات مختلف اجتماعی روز و عدم هویت بخشی و خود باوری زنان در جامعه دلیل محکمی ست بر نیاز به، حضور افرادی که در این زمینه و با مبانی فکری و اعتقادی قوی فعالیت کنند.

ایشان در پایان به تاکید بر لزوم تشکیل تیم هیئت اندیشه ورز بیان داشت: این کارگروه جهت ایده پردازی و تبیین طرح های فرهنگی ویژه بانوان و عضو گیری و هم  چنین توجه به مسئله محوری در برنامه ها و تلاش جهت رسیدن و حل مسائل مورد توجه بانوان شهرستان پیشنهاد شده است.

ایشان یکی از وظایف کارگروه بانوان شهرستان کاشان را مطالعه و رصد موضوعات و مسائل زنان در سطح شهرستان کاشان عنوان کرد و افزود: دعوت از افراد دغدغه مند در حوزه مسائل فرهنگی زنان و عدم موازی کاری برنامه های فرهنگی در این حوزه و پشتیبانی دفتر نهاد رهبری در برنامه ها، از جمله وظایف هیئت اندیشه ورز خواهد بود.

در این نشست بانوان فعال فرهنگی حاضر در جلسه به ارائه انتقادات و پیشنهادات در حوزه فعالیت خود پرداختند و مسائل موجود در تبلیغ خوابگاه خواهران- ارتباط قوی بخش های فرهنگی و مراکز فرهنگی بانوان شهرستان با دفتر نهاد دانشگاه-استفاده از فرصت های تفریحی شهرستان کاشان برای ارائه محصولات و محتوای فرهنگی ویژه خانواده ها-دقت در برنامه ها ی فرهنگی و کار روی باورهای بانوان-برنامه ریزی فرصت ها با توجه به آسیب های اجتماعی-آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است، این نشست به میزبانی دفتر نهاد رهبری و با حضور نمایندگان حوزه های علمیه خواهران شهرستان کاشان- مسئول دانشگاه فرهنگیان -واحد خواهران نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی -مسئول امور بانوان و خانواده فرمانداری -مسئول جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج- اساتید معارف دانشگاه- مدیر عامل موسسه فرهنگی بصیر-بنیاد حامیان خانواده - مبلغین دفتر نهاد رهبری و همکاران و کارشناسان فرهنگی دانشگاه در روز یکشنیه 25 خرداد ماه در محل سالن کنفرانس ریاست دانشگاه برگزار شد.

 

 


نظر شما :