¬¬¬¬حجت الاسلام و المسلمین خسروی:" مهم ترین رکن، مهارت و اخلاق کارمندی در محیط کار است".

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۷ کد : ۱۶۷۶۰ نهاد
تعداد بازدید:۲۴۱
کارگاه اخلاق کارمندی ویژه کارمندان دانشگاه کاشان، به مناسبت روز کارمند به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه برگزار شد.
¬¬¬¬حجت الاسلام و المسلمین خسروی:" مهم ترین رکن، مهارت و اخلاق کارمندی در محیط کار است".

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه  در رابطه با ضرورت اخلاق با اشاره به اینکه انسانها باید آزاد زندگی کنند گفت: برای رسیدن به این هدف انسان باید ، اخلاق را در فضای زندگی خود مورد توجه قرار دهد. با عدم رعایت اخلاق، انرژی زیادی برای ارتباط با محیط مصرف می کنیم و در بعضی مواقع صدمات زیادی به روح روان خود و اطرافیان وارد می شود.

استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه بیان داشت: اگر مسائل ضروری در محیطی که کار می کنیم نهادینه نشود ما نخواهیم توانست درست زندگی کنیم، برای رسیدن به این مسائل ابتدا باید خود را بشناسیم. چیزی که در جود انسان نهادینه شود را خُلق  می گویند. حتی اگر در فرد دیده نشود.مثلا کسی دارای جود و کرم است ولی به دلیل عدم بضاعت مالی در محیط نتواند اجرا کند.

وی افزود: آستانه تحمل فرد اگر بالا نباشد اولین کسی که اثر می بیند خود شخص است. پس باید فرد به دنبالا کسب مهارت های ارتباطی باشد ومهم تر از داشتن اطلاعات مهارت است. برای رسیدن به این مقصود؛ کارگاه های حل مسئله داشته باشیم به این دلیل که در صورت عدم حل مسائل زندگی مشکل و در مرحله بعد به بحران تبدیل می شود و حل آن بسیارسخت تر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی با اشاره به نگاه جامعه شناسان به انسان اظهار داشت: همه ی افراد یکسان هستند. تفاوت افراد در عادت هاست. بعضی از نظریه پردازان این مهم را، عادت معرفی  می کنند و همین ویژگی های افراد  است که باعث تمایز آنها می شوند. برای مثال بعضی انسانها، ضد اجتماعی و به شدت درون گرا هستند، اینها همان صفات ویژه ای است که تاثیر گذار است. سعی کنید ویژگی های اصلی خود را پیدا و مورد بررسی قرار دهید.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بیان داشت:  4 آیتم در ارزیابی شخصیت هر فرد وجود دارد. 1- وراثت( ژنتیک): اخلاق فطری و طبیعی که در بحث خلق و خوی انسانها تغییر نمی کند.2- تربیت ( سه دوره تربیتی داریم: دوره امیری"1تا 6 سال"- دوره بندگی " 6 تا 12 سال" دوره وزرات" 12 سال به بعد) "3- محیط (اکثر افراد از محیط تاثیر پذیر هستند، محیط خود آموزش میدهد، عوامل تنش زای محیط کار خود رابشناسیم و بعد از شناسایی به حل آن بپردازیم، مراقب اثر وضعی مسائل محیطی باشیم.)  4- اراده ( خواست انسان بر سه مورد دیگر حکومت می کند و تاثیرگذارتر است).

ایشان در پایان تاکید کردند: در مهارت های ارتباطی اطلاعات پیدا کنید  و در محیط کار از آن استفاده کنید. مدیریت شرایط محیطی را تحت کنترل خود قرار دهید و قدرت تصمیم گیری داشته باشید. در محیط کار اهل قضاوت نباشید و سعی کنیم مسئولیت پذیر باشید.

 لازم به ذکر است، اولین دوره از اخلاق کارمندی به مناسبت روز کارمند با حضور مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه و تعداد 150 نفر از همکاران دانشگاه  روز سه شنبه 18 شهریور ماه در محل سالن فیض برگزارشد.


نظر شما :