نشست مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان با جمعی از اساتید بین المللی دانشگاه کاشان

۰۱ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۹ کد : ۱۷۶۴۶ نهاد
تعداد بازدید:۱۷۵
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان با اساتید یک درصد برتر جهان و چند تن از اساتید فعال در حوزه بین الملل در دانشگاه کاشان دیدار کرد.
نشست مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان با جمعی از اساتید بین المللی دانشگاه کاشان

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان طی یک نشست صمیمی با اساتید یک درصد برتر جهان و چند تن از اساتید فعال در حوزه بین الملل در دانشگاه کاشان دیدار کرد و ضمن آشنایی با اساتید و تقدیر از زحمات آنها، دغدغه‌ها و پیشنهادات ایشان در زمینه فعالیت‌های پژوهشی بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد.

 مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان گفت: وجود تنها یکی از این اساتید در هر دانشگاهی موجب افتخار آن دانشگاه خواهد بود و جای مباهات و افتخار است که چندین نفر از این دانشمندان  دراین دانشگاه حضور دارند. یکی از دلایل کسب رتبه‌های دانشگاه کاشان  در رتبه‌های علمی جهان  به خاطر حضور این اساتید گرانقدر و فعالیت‌های ارزشمندشان است.

دکتر خسروی ضمن تشکر و قدردانی از اساتید برای شرکت در جلسه و ارائه پیشنهادات افزود: مسئولین باید تلاش کنند تا انشاءلله موانع موجود از سر راه برداشته شود تا اساتید  بتوانند با فراغ بال بیشتر به مسائل علمی پرداخته و موجبات پیشرفت کشور را فراهم کنند و برای رسیدن به این مهم، نیاز است تا  جلساتی  برگزار گردد تا ضمن آشنایی و معرفی اساتید برتر به دانشگاهیان و دانشجویان، نقطه نظرات اساتید و مشکلات آنان به گوش مسئولین برسد و هرچه زودتر آن مشکلات مرتفع گردد.

در ادامه هر کدام از اساتید ضمن بیان سوابق بین المللی خود و برنامه هایشان به بیان پاره ای از مشکلات خود پرداختند و امیدوار بودن که با گذر زمان این حوزه قدرت بیشتری به خود ببیند.

همچنین برخی از اساتید  با بیان اینکه باید پیشرفت‌های علمی کشورهایی مانند هند و چین بیشتر دیده شود و رویکردمان را باید از نگاه به کشورهای غربی به سمت کشورهای شرقی تغییر دهیم، افزود: در آینده کشورهای شرقی  نبض پیشرفت‌های علمی و اقتصادی در جهان را به دست خواهندگرفت و بسیاری از مشکلاتی که به خاطر تحریم به کشور و مجامع علمی فشار آورده است در ارتباط گیری با کشورهای شرق کمتر خواهد شد. همچنین کشورهای شرقی از لحاظ فرهنگی به کشور ما نزدیکتر هستند و این باعث افزایش کیفیت این روابط نسبت به ارتباط با غربی ها خواهد بود.


نظر شما :