دانشگاهیان برای حل مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند

۲۲ آبان ۱۴۰۰ | ۱۳:۳۸ کد : ۱۸۲۹۱ نهاد
تعداد بازدید:۲۹۱
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با بیان اینکه دانشگاهیان پیشگامان جامعه و یکی از بهترین مجموعه ها برای حل مشکلات هستند، افزود:
دانشگاهیان برای حل مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند

انتظار می‌رود اعضای هیات علمی، سایر اساتید، دانشجویان و نخبه‌ها مسائل و مشکلات جامعه را در زمینه‌های مختلف رصد کنند و برای برطرف شدن آن‌ها راه کارهای عملی و علمی ارائه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد خسروی در جلسه شورای هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان، با بیان اینکه در بحث تمدن سازی بیشترین نقش را اساتید دانشگاه دارند، افزود: لازمه اینکه دانشگاه رسالت خود را به خوبی انجام دهد آن است که همه قسمت های دانشگاه فعالانه کار کنند و همه اعضا وظایف خودشان را انجام دهند.

 وی با اشاره به فلسفه هم اندیشی ها خاطر نشان کرد: در بحث هم اندیشی اساتید توقع این است که انشاالله اساتید یک مقدار وقت بیشتری بگذارند به این علت که دیگر بحث شخص و دولت مطرح نیست، بلکه بحث کار آمدی نظام مطرح است. ما این دوره در یک پیچ تاریخی قرار داریم و بخواهیم یا نخواهیم بیشتر نگاه ها به دانشگاهیان است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کاشان، با اشاره به اهمیت بحث ساختارها در کشور و دانشگاه بیان کرد: باید هم وزارت علوم و هم دانشگاه به بحث ساختار ها بپردازند، زیرا اگر شما بهترین انسان ها را هم در اختیار داشته باشید آنها در یک ساختار معیوب نمی توانند خودشان را نشان بدهند و مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به اهمیت کاربردی شدن موضوعات هم اندیشی گفت: چنین جلساتی باید در محیط های تخصصی، بطور منسجم و با مدیریت برگزار گردد و مسائل مهم دانشگاه در آن رصد شود، و سپس در هم اندیشی اساتید از لحاظ مباحث نظری و تئوری مورد بحث قرار گیرد تا به یک خروجی مطلوب برسیم.

در ادامه رییس دانشگاه کاشان هم در این نشست گفت: راه حل مسائل دانشگاهیان تقویت امید و حس امیدوارانه به مسائل است. لازم است ما استاد را تکریم و احترام کنیم و به او اعتماد داشته باشیم و مهم تر از همه محبت و رفاقت را در محیط دانشگاه گسترش دهیم، این باعث جذب حداکثری خواهد شد.

دکتر عباس کتابی خاطر نشان کرد: باید به این مساله توجه کنیم که اعضای هیأت علمی انقلابی و ارزشی، کار سخت تری دارند و در رفتارشان باید مراقبت بیشتری داشته باشند. فطرت همه انسانها پاک است و مبنای رفتار ما باید طوری باشد که همه را جذب می­کنند.

دکتر کتابی با اشاره به لزوم اصلاح تعامل با دانشگاهیان بیان کرد: شاه کلید تاثیرگذار در افراد، محبت است و اگر شما به هرکس که محبت کنید قطعا جواب خواهید گرفت.

رییس دانشگاه کاشان با بیان اینکه یکی از بهترین راه های رشد و تعالی در جهت بهبود شرایط بازسازی فضای عمومی افزایش امید و انگیزه است، افزود: دانشگاه محیط نقد و انتقاد است اما نقد باید در چارچوب کارشناسی و بدون تخریب صورت گیرد.

دکتر کتابی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب  در مورد دولت جدید که فرمودند ما نیاز به بازسازی مدیریتی داریم؛ افزود: این که مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) لفظ بازسازی را بکار بردند یعنی ما در مدیریت مشکلات جدی داریم و مبنای این بازسازی را باید بیانیه گام دوم قراردهیم.

دکتر کتابی  با بیان اینکه کار آمدی چالش اصلی نظام است و شاخص اصلی در انتخاب مدیران کارآمدی، توانمندی و انقلابی بودن استف خاطر نشان کرد: از دید مردم  عملکرد و کارآمدی مهم و مورد انتظار است. ما اگر کار آمدی داشته باشیم و مردم آنرا حس کنند بسیاری از مشکلات ما حل خواهد شد.


نظر شما :