تولید علم دینی شرط لازم وحدت حوزه و دانشگاه و تحقق دانشگاه اسلامی است.

۳۰ آذر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۱ کد : ۱۸۴۶۰ نهاد
تعداد بازدید:۲۸۶
مسئول دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی گفت: تولید علم دینی شرط لازم وحدت حوزه و دانشگاه و تحقق دانشگاه اسلامی است.
تولید علم دینی شرط لازم وحدت حوزه و دانشگاه و تحقق دانشگاه اسلامی است.

حجت الاسلام دکتر علیرضا ایمانی مقدم در جلسه هم اندیشی اساتید دانشگاه کاشان پیوند هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: با وحدت بین عالمان دینی و عالمان دانشگاهی می توان به علم دینی و تمدن اسلامی دست یافت و بدون تعامل و هم‌افزایی حوزه و دانشگاه تولید علم دینی میسر نیست.
وی با اشاره به تاکید شورای انقلاب فرهنگی به تحقق دانشگاه اسلامی خاطر نشان کرد: شرط نخست دانشگاه اسلامی انجام گفتمان است.
وی با بیان اینکه حدود دو قرن و نیم کشورمان مستعمره تام و تحت استعمار ابرقدرتها و به خصوص انگلیس بود افزود: در آن زمان قبل از انقلاب تعاند بین حوزه و دانشگاه و بین عالمان دینی و عالمان دانشگاهی بود .
حجت الاسلام ایمانی مقدم با اشاره به اینکه قریب به 7 تا 8 قرن دنیای اسلام سرآمد علم دنیا بوده است افزود: بین علم و دین هیچ موقع تعارض نبوده و علم آموزی مقدس ترین امر عبادی بوده است همانگونه که در قرآن کریم هم به علم طبیعی توصیه و تاکید شده است.
وی با تاکید به اینکه آن چیز که دانشگاه را درست می کند دانش است اظهار داشت: آن چیزی که هویت دانشجو و دانشگاه است دانش است.
مسئول دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی برگزاری دوره های دانش افزایی، تعلیم اصول اعتقادی و اخلاقی به دانشجویان را در دانشگاه مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: حوزه و دانشگاه باید علم مشترک تولید کنند. تولید علم دینی به خصوص در حوزه علوم انسانی جز با همدلی، همراهی و همدستی دانشگاهیان و حوزویان میسر نیست.
وی نقش دانشگاه را برای تولید علم دینی  حائز اهمیت دانست و گفت: اگر بخواهیم به دولت اسلامی جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی برسیم اول باید علمش را تولید کنیم.

حجت الاسلام ایمانی مقدم خاطر نشان کرد: تا زمانی که ما در حوزه علوم انسانی علم دینی تولید نکنیم هیچ یک از مشکلات این نظام اسلامی حل نخواهد شد و در این زمینه باید بین حوزه و دانشگاه تعامل جدی وجود داشته باشد.


نظر شما :