مراسم یادبود مرحوم دکتر جواد صفری در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار شد.

۰۵ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۹ کد : ۱۸۶۲۲ نهاد
تعداد بازدید:۳۲۰
مراسم یادبود مرحوم دکتر جواد صفری در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار شد. مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه ضمن عرض تسلیت به همکاران، اساتید و دانشجویان و مخصوصاً خانوادۀ محترم ایشان ابراز داشت:
مراسم یادبود مرحوم دکتر جواد صفری در مسجد امام علی(ع) دانشگاه برگزار شد.

کسانی که ایشان را از نزدیک می‌شناختند و حتی کسانی که نمی‌شناختند به شدت از درگذشت ایشان متاثر شدند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه در آموزه‌های دینی ما نسبت به مسئولیت انسان نسبت به خود تاکید فراوان شده است و باید پاسخگو باشد، متاسفانه توجهی به این مساله نمی شود و انسان از این گونه اتفاقات غمگین می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره بر  اهتمام قرآن در مورد " غفلت"بیان داشت:  برای هرکس، با توجه به مقام و منزلتی که دارد غفلت تعریف می شود. بالاترین سطح غفلت، عدم توجه انسان به مسائل با اهمیت است. و نقطه مقابل آن، توجه و اهمیت به مسائل کم اهمیت و با اولویت پایین است.

حجت الاسلام و المسلمین خسروی تصریح کرد: یکی از چیزهایی که در جامعۀ امروز  ما کمتر به آن توجه می شود، بحث عمل به وظیفه است. برای مثال هر کس دیگری را موظف و پاسخگو می داند.  حضرت امام(ره) در ابتدای حکومت با اشاره به آیه

"ان تقوموا لله مثنی و فرادی" می فرمایند: باید در هر حال به وظیفه‌مان عمل بکنیم. عمل به وظیفه بسیار اهمیت دارد ولی متاسفانه در جامعه اهمیتی به این موضوع داده نمی شود.

ایشان با توجه به دیدگاه وبر در مورد نقش جامعه و اجتماع در زندگی افراد گفت: باید به زمینه سازی جامعه برای اتفاقاتی که در آن رخ می دهد توجه کرد و نقش جامعه در زندگی فردی  بسیار با اهمیت است.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان بیان داشت: دیگران را قضاوت نکنید. ما گاهی از اوقات درگیر قضاوت‌های دیگران هستیم. تافلر در حوزۀ جبر اجتماعی این دیدگاه را دارد که رفتارهای ما به خاطر جبر اجتماعی است که حاکم بر ماست؛ این است که در بسیاری از موارد، فرد به دلیل قضاوت های دیگران از عمل به وظیفه خود منع می شود.

ان شاالله همه ما عاملان به وظیفه خود باشیم.


نظر شما :