تسلیت ایام شهادت مظلومانۀ حضرت ابالحسن سلطان علی بن محمد باقر(ع)

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۵۴ کد : ۱۸۶۵۰ نهاد
تعداد بازدید:۳۱۰
حجت الاسلام و المسلمین مرتضی بشیر فاطمی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت مظلومانۀ حضرت ابالحسن سلطان علی بن محمد باقر(ع) با اشاره به روایت امام صادق علیه‌السلام بیان داشت:
تسلیت ایام شهادت مظلومانۀ حضرت ابالحسن سلطان علی بن محمد باقر(ع)

در باب مشهد اردهال یا اردهار، که به عنوان کربلای دیگر ازآن نام برده شده است، امام صادق(ع) می فرماید: اگه کسی توفیق تشرف به زیارت سیدالشهدا در کربلا را ندارد، اردهال را دریابد؛ این به دلیل مقام و جایگاه و عظمت این امامزاده است.

وی افزود: در کل کشور تنها،۴ امامزاده قطعی النسب اند، یعنی شکی در قطعی النسب و اینکه فرزند قطعی امام هستند، وجود ندارد. حضرت معصومه (س) و شاه چراغ و همچنین حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزاده دیگر هم، در مشهد اردهال کاشان است. این نشان  می دهد، اهمیت شناخت جایگاه و این عظمت این امامزاده بسیار قابل توجه است.

حجت الاسلام و المسلمین بشیر فاطمی اظهار داشت: ایشان فرزند بلافصل امام باقر علیه السلام هستند و فرزند قطعی که به نوعی هیچ واسطه ای هم نخورده است. این امامزاده برادر قطعی امام صادق علیه السلام و مادر هر دو امام، ام ولد و پدر هر دو، حضرت امام باقر علیه السلام بوده است.

وی در ادامه در رابطه با جایگاه این امامزاده تصریح کرد: ایشان توفیق نمایندگی دو امام بزرگوار و عظیم الشأن را داشته اند، از طرف امام باقر علیه السلام که به عنوان نماینده برای منطقه و همچنین بعد از شهادت امام باقر(ع)، به توصیه امام صادق(ع) در این منطقه ماندند. مسئله دیگر اینکه، نبی مکرم اسلام در رویای صادقه ای، از امام باقر علیه السلام خواست ایشان را برای تبلیغ دین در این منطقه مامور کند.

وی با تاکید بر جایگاه این حضرت به عنوان اولین سفیر تبلیغی اسلام در ایران گفت: اگر این امامزادۀ بزرگوار را در کنار امام حسین علیه السلام قرار می دهیم؛ به عنوان تعظیم مقام و جایگاه این دو بزرگوار است. زیارت این امامزاده در جایگاه زیارت کربلا قرار می گیرد، این نشان مقام بالا و عظیم ایشان است،که باید به این نکته توجه داشته باشیم.

مسئول حوزه علوم اسلامی ضمن تاکید بر جایگاه و عظمت این امامزاده در کاشان اظهار داشت: توجه به شهادت این امامزاده در غربت و در راه تبلیغ دین اسلام و توجه خاص علما و بزرگان و امامان معصوم بر تعظیم این امام زاده، همه نشان از عظمت و بزرگواری این امامزاده عظیم الشان است.

امید که همۀ ما توفیق داشته باشیم که به معارف عالیۀ اهل‌بیت بالاخص فرمایشات و توصیه ها و پیام های این امامزادۀ لازم التعظیم ان شاءالله واقف باشیم و عمل کنیم.


نظر شما :