کاشت نهال همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در دانشگاه کاشان

۱۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۵ کد : ۱۹۸۲۴ نهاد
تعداد بازدید:۲۴۸
به مناسبت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری حدود ۵۰۰ اصله نهال با مشارکت مسئول نهاد رهبری، رئیس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، استادان، کارمندان و دانشجویان در دانشگاه کاشان کاشته شد.
کاشت نهال همزمان با روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در دانشگاه کاشان

مسئول فضای سبز دانشگاه کاشان درحاشیه این مراسم، کاشت نهال گل محمدی در مجموعه پژوهشکده اسانس قمصر، زیتون خوراکی، عناب و درخت توت را از انواع نهال های کاشته شده  عنوان کرد و گفت: با توجه به کمبود منابع آبی و اهمیت استفاده‌ی درست از منابع، برای کاشت نهال ها گونه‌هایی انتخاب شده اند که سازگار با محیط و شرایط اقلیمی داشته و احتیاج به مصرف آب کمتری دارند.  

 مهندس محسن قرآنی نیا مجموع فضای سبز دانشگاه را حدود 42 هکتار ذکر کرد و افزود: در حال حاضر استاندارد فضای سبز دانشگاه به ازای هر نفر 40 متر مربع است .

وی با اشاره به افزایش 5تا 10 برابری هزینه های احداثی برای نگهداری فضای سبز خاطر نشان کرد: برای مدیریت آب و غلبه بر کم آبی ،  حدود 1/2 هکتار از وسعت گل های فصلی رز و چمن بدون اینکه به زیبایی مجموعه لطمه ای وارد شود کاهش داده شده است.

مهندس قرآنی نیا خاطر نشان کرد: توسعه فضای سبز مجموعه دانشکده فرش، کتابخانه و امفی تئاتر مرکزی  از برنامه های امور احداثی آینده است.

رئیس دانشگاه کاشان هم در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه از فعالیتها و تلاش های همکاران  اداره  فضای سبز دانشگاه در زمینه گسترش و احیای فضای سبز  تقدیر کرد و گفت: درختکاری و  احیای فضای سبز موجب ارتقاء نشاط و  شادابی روحیه مجموعه کارکنان می شود.


نظر شما :