مراسم ویژه اعیاد شعبان در مسجد امام علی (ع) دانشگاه کاشان برگزار شد.

۲۰ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۹ کد : ۱۹۸۴۴ نهاد
تعداد بازدید:۲۳۵
مراسم ویژه اعیاد شعبان دوشنبه ۱۶ اسفند ماه ساعت ۱۱ با سخنرانی حجت الاسلام دکتر جواد خسروی (مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان)و مدیحه سرایی جناب آقای طالبی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه کاشان برگزار شد.
مراسم ویژه اعیاد شعبان در مسجد امام علی (ع) دانشگاه کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار واحد رسانه و روابط عمومی دفتر نهاد رهبری دانشگاه کاشان مراسم ویژه اعیاد شعبان دوشنبه 16 اسفند ماه ساعت 11  با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر جواد خسروی (مسئول نهاد رهبری دانشگاه کاشان)و مدیحه سرایی جناب آقای طالبی در مسجد امام علی (ع) دانشگاه کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین خسروی:
هدف از خلقت انسان و همه زندگی ما رسیدن‌به مقام عبودیت است.
 
مسئول نهاد رهبری دانشگاه اظهار داشت: اگر از بنده به عنوان یک طلبه بپرسند مهم ترین بحث دینی چیست ؟میگویم  عبودیت و بندگی، یکی از آثار عبودیت بحث آرامش و طمأنینه است.

حجت الاسلام والمسلمین خسروی تصریح کرد: در مقابل اتفاقاتی که در دنیا پیش می آید اگر کسی به مقام عبودیت و بندگی برسد هیچ تزلزلی در قلبش رخ نخواهد داد و اگر نگاه ما به حوادث عالم این گونه باشد که همه این حوادث، به گونه ای طراحی شده است که ما به عبودیت برسیم در نتیجه تسلیم محض خدا خواهیم بود.

ایشان با اشاره به اینکه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در اوج عبودیت است بیان داشت:  قطعا کسی که به مقام عبودیت دست پیدا کند مانند حضرت عباس(ع)امتحان سختی را خواهد داشت. امتحان ایشان پیکار در صحنه نبرد نیست، امتحان حضرت آب رساندن به خیمه هاست.

وی در پایان افزود:یکی از بهترین چیزهایی که انسان را به مقام عبودیت می رساند حرف زدن با خداست
کَأنّى بِنَفْسى واقِفَةٌ بَیْنَ یَدَیْکَ:خود را چنان مینگرم که گویا در برابرت ایستاده ام.
باید از تک تک لحظات ماه شعبان استفاده کنیم وکسی که از این فرصت ها استفاده نکند مثل یخ فروشی است که در تابستان یخ هایش درحال اب شدن است و به چیزی نمیرسد.


نظر شما :